ویروس کرونا؛ آمار مرگ و میر ویروس چینی به ۴۱ نفر رسید

به گفته مقامات بهداشت هوبی ۶۵۸ بیمار مبتلا به این ویروس در بیمارستان‌ها بستری هستند

سازمان جهانی بهداشت در چین «وضعیتی اضطراری» اعلام کرده است -  Hector RETAMAL / AFP

منطقه‌ای در چین، که مرکز شیوع ویروس کروناست، اخیرا ۱۵ مرگ دیگر را تایید کرد که میزان کل مرگ و میر ناشی از این ویروس را به ۴۱ نفر رساند.

اداره بهداشت استان هوبی - در بیانیه‌ای که در نخستین ساعات روز شنبه منتشر شد، اعلام کرد که تا پایان روز جمعه ۱۸۰ مورد جدید از این بیماری گزارش شده است که تعداد کل بیماران تاییدشده این استان را به ۷۵۲ نفر و تعداد کل بیماران کشور را به ۱۲۸۷ نفر می‌رساند.

مقامات ۱۵ مورد جدید از مرگ بیماران را در این منطقه تایید کردند، که شامل شهر ووهان است و از قرار معلوم بیماری از آنجا شروع شده است.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که خبر رسیدن این ویروس به اروپا نیز پخش شده است. فرانسه شناسایی سه مورد را در کشور خود تایید کرد و بریتانیا نیز از قرار معلوم ۲ هزار نفر را زیر نظر گرفته که در دو هفته اخیر از چین به این کشور سفر کرده‌اند.

شهر ووهان در قرنطینه کامل قرار گرفته و تمام پروازهای آن لغو شده است. نیروهای پلیس نیز تمام جاده‌های اصلی منتهی به این شهر را مسدود کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های چینی، دولت امیدوار است طی تعطیلات آخر هفته جاری بتواند بیمارستان جدیدی را از صفر در این منطقه بسازد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقامات بهداشت هوبی گفتند اکنون ۶۵۸ بیمار تحت تاثیر این ویروس در بیمارستان‌ها بستری هستند که حال ۵۷ نفر آن‌ها به شدت وخیم است.

گرچه موارد متعددی از این بیماری در مناطق مختلف جهان گزارش شده، اکثر موارد شناسایی‌شده در چین قرار دارند و تمام مرگ‌ و میرهای فعلی در این کشور بوده است.

موارد این ویروس همچنین در کشورهای تایلند، ویتنام، سنگاپور، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، نپال، ایالات متحده و فرانسه شناسایی شده و فرانسه اولین کشور اروپایی است که شناسایی مواردی از این ویروس را در عصر روز جمعه اعلام کرد.

سازمان جهانی بهداشت در هفته جاری ویروس جدید کرونا را «وضعیتی اضطراری» در چین اعلام کرد ولی چیزی از خطرات بین‌المللی آن نگفت.

© The Independent

بیشتر از جهان