هفته مد نیویورک با معرفی بهترین سبک‌های خیابانی از راه رسید

طراحان باسابقه و استعدادهای نوظهور از ۹ تا ۱۴ فوریه مجموعه‌های پاییز-زمستان ۲۰۲۴-۲۰۲۵ را به نمایش خواهند گذاشت

تعدادی از مدل‌های مجموعه پاییز-زمستان ۲۰۲۴-۲۰۲۵ تامی هیلفیگر- AFP

هفته مد نیویورک از راه رسید و این شهر در چند روز آینده پر از مهمانی‌ و نمایش مد و سبک‌های جذاب خیابانی خواهد شد.

نمایش‌های نیویورک در مقایسه با همتایان اروپایی‌اش بی‌باکانه، واقعی، و گاهی فراتر از مرزهای معمول مد است. همچنین، باید منتظر روندهای فراگیر مد مانند پارچه‌های براق و متالیک، تزئینات گل‌دار، سبک‌های بدون شلوار، و لباس‌های ورزشی باشیم.

وب‌سایت فوربز (Forbes) در مقاله‌ای یک راهنمای جامع از آنچه در هفته مد نیویورک، از ۹ تا ۱۴ فوریه، باید منتظر آن باشیم منتشر کرده است که در ادامه آن را می‌خوانید.

مارک جیکوبز طراحی است که یک گام جلوتر از هفته مد نیویورک، آخرین مجموعه‌اش را با الهام گرفتن از عروسک‌های کاغذی قدیمی در ۲ فوریه در آن شهر به نمایش گذاشت.

در نمایشی که سوفیا کاپولا، داکوتا فانینگ، و دبی هری مهمانان ویژه‌اش بودند او مجموعه جدیدش را با برش‌های غیرسنتی در لباس‌های زنانه ارائه کرد؛ مجموعه‌ای بازیگوش و شبیه هنر پاپ.

طراحان جدید

هفته مد نیویورک بی‌شک مکانی برای دیدن طراحان جدید و آینده است. در میان طراحان جوانی که برای اولین بار در این هفته حاضر می‌شوند نام‌های بیشمه کرومارتی (Bishme Cromartie) و جین وید (Jane Wade) دیده می‌شود.

لودویک دو سنت سرنین، طراح فرانسوی که در هفته مد پاریس را متحول کرده است، روز یکشنبه ۱۱ فوریه برای نخستین بار مجموعه‌اش را در نیویورک به نمایش خواهد گذاشت.

نمایش‌هایی که باید دید

هفته مد نیویورک در روز ۸ فوریه با نمایش مجموعه‌های کریستین سیریانو و «پرایوت پالیسی» (Private Policy) کارش را به‌طور غیررسمی آغاز کرد.

اما شروع رسمی این رویداد مد در روز ۹ فوریه و با نمایش‌های هلموت لانگ (Helmut Lang)، لیبرتین (Libertine)، پرابال گورونگ (Prabal Gurung)، کیم شویی (Kim Shui)، و ویلی چاواریا (Willy Chavarria) بود.

علاوه بر این‌ها، تامی هیلفیگر (Tommy Hilfiger) نیز که همیشه در هفته مد نیویورک مجموعه‌های جسورانه‌ای ارائه می‌کند در این روزحضور داشت.

روز دوم شاهد نمایش مجموعه‌های اکهاوس لاتا (Eckhaus Latta) و پروئنزا شولر (Proenza Shouler) و طراح کره‌ای سون جونگ ون (Son Jung Wan) خواهیم بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نشان تجاری طبیعت‌محور نشنال جئوگرافیک (National Geographic) روز شنبه ۱۰ فوریه مجموعه‌ای را با نام «مناسب برای ملکه» (Fit for a Queen) با همکاری نشان‌های تجاری تحت مدیریت زنان، مانند جبلانک (JêBlanc)، «بد آن واتر» (Bed on Water)، استودیو ۱۸۹ (Studio 189)، تئوفیلیو (Theophilio)، آلماسیکا (Theophilio)، لان‌شانتور (L‘Enchanteur)، و تژان برنت (Téjahn Burnett) به نمایش می‌گذارد.

این نمایش مستند جدید «ملکه‌ها» (Queens) را معرفی می‌کند که در ماه مارس از شبکه‌های نشنال جئوگرافیک و دیزنی پلاس و هولو پخش می‌شود.

آلیس+الویویا (Alice+Olivia) که نمایش باشکوه سال قبلش تحت تاثیر باران شدید قرار گرفت نیز در این روز مجموعه‌اش را به نمایش خواهد گذاشت.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by RETROFÊTE (@retrofete)

رتروفه (Retrofête) نیز روز ۱۲ فوریه مجموعه‌اش را در هتل پلازا به نمایش خواهد گذاشت. این نشان تجاری در ماه سپتامبر برای اولین بار در هفته مد نیویورک ظاهر شد و این بار نیز در این نمایش مد حضور دارد. اوحد سرویا (Ohad Seroya) و اویاد کلین (Aviad Klin)، بنیان‌گذاران این نشان تجاری، قبلا مد را با الهام گرفتن از سراب صحرا بررسی کرده‌ و آزموده‌اند. در مجموعه پاییز-زمستان ۲۰۲۴ آن‌ها این بار از طیف‌های رنگی قرمز گیلاسی در کنار رنگ‌های خنثی و خاکستری استفاده شده است تا ادای احترامی به دوگانگی زن شاغل باشد؛ چیزی شبیه به زن نیویورکی.

یکی از محبوب‌ترین طراحان امروزی رائول لوپز، طراح لباس‌های جالب و جوان‌پسند مارک لوار (Luar) است. مجموعه‌های او به شیک و مقرون به صرفه‌ بودن مشهورند و به‌تازگی توجه پاریس را به خود جلب کرده‌اند. او جدیدترین مجموعه‌اش را روز ۱۳ فوریه رونمایی خواهد کرد. در کارهای او نه فقط لباس‌ها، بلکه کیف‌های دستی و لایه‌های رویی نیز ارزش توجه دارند.

تام براون به هفته مد نیویورک بازگشت

در آخرین روز هفته مد نیویورک، ۱۴ فوریه، طراح اوکراینی سویتلانا بوازا (Svitlana Bevza) کارهایش را به نمایش می‌گذارد. نشان تجاری او «بوازا» (Bevaza) مجموعه‌ لوکس کمینه‌گرا (مینیمال) و محبوبی است.

تام براون که ریاست کمیته طراحان مد آمریکا (CFDA) را نیز برعهده دارد، پس از اولین حضور حماسی‌اش در پاریس در فصل گذشته، نمایش‌های هفته مد نیویورک را در روز ولنتاین به پایان می‌رساند. انتظار می‌رود که آنا وینتور، سردبیر نشریه ووگ، را در ردیف جلو در میان ستاره‌های دیگر ببینیم.

بیشتر از مُد و زیبایی