تقابل مانچینی و کلینزمن در جام ملت‌های آسیا

کره جنوبی و عربستان سعودی حریف یکدیگر شدند؛ مانچینی برای کلینزمن کری‌خوانی کرد

روبرتو مانچینی سرمربی عربستان سعودی در حاشیه آخرین دیدار تیمش در روز پنجشنبه - HECTOR RETAMAL / AFP

شگفتی‌های جام ملت‌های آسیا کماکان ادامه دارد و در یکی از آخرین رخدادها کره جنوبی با تساوی پر گل سه بر سه مقابل مالزی متوقف شد تا به‌عنوان تیم دوم به مرحله بعدی جام ملت‌ها صعود کند. کره جنوبی با این تساوی که برخی آن را عمدی می‌دانند، از تقابل با ژاپن در دور حذفی مسابقات گریخت. تحلیلی که با لبخند یورگن کلینزمن پس از دریافت گل سوم از مالزی قوت گرفت. کره جنوبی در صورت پیروزی مقابل ژاپن نیز مقابل حریف دیرین خود ایران قرار می‌گرفت و این اتفاق آن‌سوی نمودار حذفی جام ملت‌ها را سنگین کرده بود.

در آخرین دیدارهای مرحله گروهی و از گروه ششم، عربستان سعودی به مصاف تایلند رفت و در رقابتی که داور چهار گل دو تیم را آفساید اعلام کرد، برابر این تیم با تساوی بدون گل متوقف شد. با این تساوی، عربستان سعودی با هفت امتیاز به‌عنوان تیم اول و تایلند با پنج امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کردند.

اکنون با این حساب، تیم فوتبال کره‌ جنوبی به‌عنوان تیم دوم گروه پنجم در دور یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل عربستان سعودی قرار خواهد گرفت. کره جنوبی با وجود فرار از تقابل با ژاپن به نظر نمی‌رسد که بتواند بازی چندان راحتی را در پیش داشته باشد. تقابل یورگن کلینزمن، بازیکن پیشین تیم ملی آلمان و روبرتو مانچینی، بازیکن پیشین تیم ملی ایتالیا در این مسابقه به جذابیت آن افزوده است. اسطوره‌های گذشته و حال حاضر فوتبال دنیا با هدایت تیم‌های عربستان سعودی و کره‌جنوبی اکنون با یکدیگر زورآزمایی می‌کنند و این بازی می‌تواند به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این دور تبدیل شود.

برنده این مسابقه در دور بعدی به مصاف برنده بازی استرالیا و اندونزی می‌رود. بعید به نظر می‌رسد که اندونزی توانایی مقابله با استرالیا را داشته باشد، در نتیجه برنده بازی عربستان سعودی و کره جنوبی در مرحله بعد نیز حریف ساده‌ای روبروی خود نخواهند داشت و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی یعنی استرالیا در کمین آن‌ها نشسته است.

اما مانچینی، سرمربی ایتالیایی عربستان سعودی، از این رویارویی نمی‌ترسد. او پس از این بازی گفت اگر می‌خواهید در این رقابت‌ها موفق شوید، باید مقابل تیم‌های برتر آسیا مانند کره جنوبی، ژاپن و استرالیا بازی کنید. صحبت‌هایی که نشان می‌دهد عربستان سعودی قصد ندارد روز راحتی را برای کره جنوبی رقم بزند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روبرتو مانچینی، سرمربی ایتالیایی عربستان سعودی، همچنین برای کلینزمن و کره جنوبی شروع به کری‌خوانی کرد و گفت: «ما برای شکست یا تساوی بازی نمی‌کنیم. ما در قطر هستیم تا به پیروزی برسیم. از بعضی از نتایج امروز متعجب شدم. به لبخند کلینزمن زمانی که تیمش گل مساوی را دریافت کرد، خندیدم. این موقعیت واقعا عجیب و خنده‌دار بود.»

ایران نیز در مرحله یک‌هشتم نهایی به سراغ سوریه‌ای خواهد رفت که به نظر نمی‌رسد بتواند تیم ملی را چندان به زحمت بیندازد. ایران در بازی بعد از آن به سراغ برنده بازی ژاپن و بحرین خواهد رفت. روی کاغذ ایران و ژاپن احتمالا در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف یکدیگر بروند. دیداری که می‌تواند فینالی زودهنگام برای هر دو تیم باشد.

ایران تاکنون در مرحله گروهی مسابقات بهترین نتایج را در میان تیم‌های حاضر کسب کرده است. ایران، قطر و عراق در مرحله گروهی تنها تیم‌های ۹ امتیازی مسابقات بودند. در این میان ایران با تفاضل گل ۵+ و ۷ گل زده، بالاتر از دو رقیب خود قرار گرفته است.

هرچند این اعداد و آمار نشان‌دهنده برتری تیم‌ ملی ایران نسبت به تیم‌های مدعی دیگر مانند کره جنوبی و ژاپن نیست، اما این نتایج می‌توند تاثیر مثبتی در روحیه بازیکنان تیم ملی ایران داشته باشد و پس از مدت‌ها مسیر رسیدن به فینال جام‌ملت‌های آسیا برایشان هموار شود.

بیشتر از فوتبال