جزئيات تازه‌ از ناپدید شدن دو ملوان آمریکایی در آب‌های سومالی

به گفته یک مقام آمریکایی، این دو ملوان در جریان عملیاتی برای توقیف یک کشتی کوچک حامل سلاح از ایران به یمن ناپدید شدند

دو نیروی یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده که در سواحل سومالی می‌کوشیدند یک کشتی کوچک را توقیف کنند که گمان می‌رود حامل سلاح از ایران به یمن بوده باشد، ناپدید شده‌اند.

به گزارش واشنگتن پست، یک مقام دفاعی ایالات متحده دوشنبه، ۱۵ ژانویه (۲۵ دی)، جزئیات تازه‌ای از ناپدید شدن این دو ملوان آمریکایی در جریان عملیاتی در سواحل سومالی فاش کرد.

به گفته این مقام که نخواست نامش ذکر شود، دو عضو یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده در جریان گشت‌زنی، به شناوری بدون پرچم کشوری برخورد کردند که خدمه آن قصد داشتند قطعات موشک، از جمله کلاهک و موتور، را به قایق دیگری در سواحل سومالی منتقل کنند.

این مقام در ادامه افزود که نیروی دریایی آمریکا این قایق را به مثابه قایقی شناسایی کرد که سلاح غیرقانونی از ایران به سومالی حمل می‌کند. گفته می‌شود که در عملیات نیروی دریایی آمریکا، خدمه قایق بازداشت شدند و محموله آن که شامل سلاح بود، مصادره شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دو ملوان مستقر در کشتی «یواس‌ان‌اس لوئیس بی پولر»، همراه با قایق‌های جنگی در عملیاتی ویژه به سوی این قایق ناشناس رفتند. گفته می‌شود که هنگام عزیمت آن‌ها به سوی هدف، دریا ناآرام بود. در جریان این عملیات، دو ملوان مزبور ناپدید شدند.

یک روز پیش از آن، جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، از عملیات جست‌وجو برای این دو ملوان خبر داد و اظهار امیدواری کرد که زودتر پیدا شوند. در عملیات جست‌وجوی این دو ملوان، کشتی‌های نیروی دریایی، هلیکوپترها و پهپادها حضور دارند.

کربی همچنین موضوع عملیات نیروی دریایی آمریکا در آب‌های سومالی را به حمله‌های حوثی‌های یمن ربط داد و آن را بخشی از عملیات بازدارندگی دانست که آمریکا برای مختل کردن جریان انتقال تسلیحات به یمن انجام می‌دهد.