حضور غیرمنتظره و کوتاه هانتر بایدن در جلسه کنگره آمریکا

نماینده جمهوری‌خواه خطاب به هانتر بایدن: اگر بازی‌های احمقانه‌ای بکنید، جوایز احمقانه‌ای نیز می‌گیرید

لحظه ورود هانتر بایدن به کنگره  آمریکا- KENT NISHIMURA/GETTY IMAGES NORTH AMERICA/Getty Images via AFP

هانتر بایدن صبح چهارشنبه در جلسه کمیته کنگره آمریکا در مورد خودش حاضر شد. پسر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در این جلسه همراه با وکلایش حضور یافت اما به سوال‌های خبرنگاران پاسخ نداد.

جمهوری‌خواهان عضو کمیته‌های نظارتی و قضایی کنگره آمریکا روز چهارشنبه کمیته‌ای جداگانه برگزار کردند و در آن هانتر بایدن را به توهین کردن متهم کردند. اعلام شده است که هانتر بایدن به دو احضاریه کنگره پاسخ نداده و به این ترتیب، به نمایندگان کنگره آمریکا توهین کرده است.

به گزارش ان‌بی‌سی‌ نیوز، هانتر بایدن با جمهوری‌خواهان بر سر درخواست آن‌ها برای برکناری‌اش از مقام‌هایی که دارد اختلاف دارد.

پسر جو بایدن، که با دو کیفرخواست مجزا روبه‌رو است، برای دادن شهادت علنی فشار آورده است، پیشنهادی که جمهوری‌خواهان آن را رد کرده‌اند و همچنان اصرار دارند که گفت‌وگوها خصوصی و پشت درهای بسته برگزار شود.

در طول جلسه صبح روز چهارشنبه کمیته نظارت، نانسی میس، نماینده کنگره، خواستار بازداشت هانتر بایدن به‌دلیل سرپیچی از احضاریه کنگره شد. او گفت: «هانتر بایدن، شما برای شهادت دادن بیش از حد می‌ترسید و من هنوز فکر می‌کنم که امروز هم می‌ترسید. اگر بازی‌های احمقانه‌ای بکنید، جوایز احمقانه‌ای نیز می‌گیرید.»

یافته‌های تحقیقی کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا نشان می‌دهد که خانواده بایدن و شریک‌های تجاری آن‌ها دست‌کم ۲۰ میلیون دلار از منابع خارجی دریافت کرده‌اند. به‌ گزارش نیویورک‌ پست، شواهدی وجود دارد حاکی از آنکه جو بایدن با شماری از همکاران تجاری پسرش ملاقات‌هایی داشته است. این شواهد در تضاد با ادعاهای مکرر جو بایدن است. جو بایدن بارها گفته است هرگز با اعضای خانواده‌اش درباره فعالیت‌های تجاری آن‌ها صحبت نکرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش هیل، هانتر بایدن همراه با وکیلش آبه لاول و وکیل دیگری به نام کوین موریس، که قرار است هفته آینده در کمیته قضایی مجلس نمایندگان حاضر شود، وارد جلسه شد.

هانتر بایدن و لاول دقایقی بعد، درست زمانی که تیلور گرین- نماینده کنگره- شروع به صحبت کرد، از اتاق استماع خارج شدند. لاول سپس بیانیه‌ای به خبرنگاران داد و از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه انتقاد و از موکلش دفاع کرد.

او گفت که او و موکلش از فوریه سال گذشته پیشنهاد همکاری با جمهوری‌خواهان در کمیته‌ها داده‌اند تا ببینند اطلاعات مرتبط با این تحقیق قانونی چگونه ارائه می‌شود، اما پیشنهادهای آن‌ها نادیده گرفته شده است. لاول مدعی شد که جمهوری‌خواهان می‌خواهند به‌ هانتر بایدن، به‌جای پدرش، حمله کنند.

لاول در ادامه افزود: «سران جمهوری‌خواهان امروز تصمیم بی‌سابقه‌ای برای تحقیر کسی می‌گیرند که پیشنهاد داده است علنی به همه سوال‌های آن‌ها پاسخ دهد. سوال اینجا است که آن‌ها از چه می‌ترسند؟»

بیشتر از جهان