نزدیک شدن به مسابقات اوپن استرالیا

این مسابقات در حالی برگزار می‌شود که آتش سوزی‌های اخیر، استرالیا را دچار بحران‌ کرده است

از مهمترین اتفاقاتی که پیش از شروع مسابقات استرالیا رخ داد، می‌توان به مسابقات ای تی پی کاپ اشاره کرد - AFP

با شروع سال نو میلادی و فصل تابستان در کشور استرالیا، رقابت‌های تنیس در این سوی کره زمین از سر گرفته می‌شود. مسابقات اوپن استرالیا که اولین «گرند اسلم» سال به حساب می‌آید، سال گذشته با قهرمانی نواک جوکوویچ در قسمت مردان و نائومی اوساکا در قسمت زنان، به پایان رسید. جوکوویچ که با هفت عنوان قهرمانی در این مسابقات رکورددار است، مدافع عنوان قهرمانی نیز هست که این نکته، کار را برای او دشوار می‌کند. این مسابقات از روز دوشنبه ۲۰ ژانویه در حالی برگزار می‌شود که آتش سوزی‌های اخیر، کشور استرالیا را دچار بحران‌های شدیدی کرده است و مسابقاتی را که در هفته‌های پیش در این کشور برگزار شد، تحت تأثیر قرار داده است.

از مهمترین اتفاقاتی که پیش از شروع مسابقات استرالیا رخ داد، می‌توان به مسابقات ای تی پی کاپ اشاره کرد که برای اولین بار، با حضور ۲۴ تیم از کشورهای مختلف در ۶ گروه ۴ تیمی، با حضور اکثریت بازیکنان معروف جهان برگزار شد، و در نهایت تیم‌ اسپانیا و صربستان به دیدار نهایی راه یافتند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مسابقه که دو بازی انفرادی و یک رقابت دو‌نفره را شامل می‌شد، با هیجان بسیار پیگیری شد؛ چرا که نادال و جوکوویچ یکی از آن دیدارها را برگزار کردند و در آن دیدار بسیار زیبا و‌حساس، جوکوویچ با نشان دادن آمادگی بالای خود موفق به پیروزی شد. در نهایت، تیم صربستان توانست با حساب ۲-۱ تیم اسپانیا را شکست دهد و قهرمان این دور از مسابقات لقب گیرد، جایزه نقدی این مسابقات نیز به صدمه‌دیدگان آتش‌سوزی در این کشور اهدا شد. اما حال که دو روز به شروع مسابقات استرالیا باقی مانده است، قرعه‌کشی این مسابقات نیز برگزار شد و بازیکنان بزرگ در مرحله اول، حریفان خود را شناختند.

رافائل نادال اسپانيايى، مرد شماره يك تنيس جهان، و سيد يك مسابقات در مرحله اول، به مصاف هوگو دلين از كشور بوليوى خواهد رفت كه به نظر می‌رسد بازى ساده‌اى براى او باشد. نواك جوكوويچ، مرد شماره ٢ تنيس جهان، به مصاف جان لنارد استروف از كشور آلمان خواهد رفت، فدرر نيز در مرحله اول مسابقات به مصاف استيو جانسون آمريكايى خواهد رفت.

بیشتر از ورزش