بلینکن: درباره پایان جنگ در غزه، اسرائیل تصمیم می‌گیرد

وزیر خارجه آمریکا:‌ «همه مایلند که این کارزار [جنگ اسرائیل در غزه] هرچه سریع‌تر به پایان برسد»

بلینکن در جریان کنفرانس خبری با وزیر خارجه بریتانیا، واشنگتن، ۷ دسامبر ۲۰۲۳ - SAUL LOEB / AFP

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، یکشنبه، ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر)، درباره جدول زمانی پایان جنگ فعلی اسرائیل در غزه، گفت که «اسرائیل باید این تصمیم را بگیرد».

بلینکن گفت که با اسرائیل گفت‌وگوهایی شده است، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، بلینکن همچنین با اشاره به اینکه «همه مایلند که این کارزار [جنگ اسرائیل در غزه] هر چه سریع‌تر به پایان برسد»، گفت که پایان این عملیات نظامی، صرفا یک گام برای رسیدن به صلح پایدار خواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «باید مطمئن شویم که در مسیر صلحی پایدار و بادوام قرار داریم.»

در حالیکه اسرائیل به عملیات خود در جنوب غزه ادامه می‌دهد، بلینکن هشدار داد که باید اقدامات بیشتری برای محافظت از غیرنظامیان و ادامه کمک‌های بشردوستانه به مردم این منطقه انجام شود.

بلینکن به جیک تاپر، مجری خبری سی‌ان‌ان، گفت که با اینکه اسرائیل اقدامات بیشتری [در زمینه مزبور] انجام داده است، «مثلا تعیین مناطق امن در جنوب، اما هنوز شاهد چند چیز نیستیم: بر فرض تعیین زمان‌ها، مکان‌ها و مسیرهایی برای عاملان نهادهای بشردوستانه حاضر در آنجا، مانند سازمان ملل متحد، تا بتوانند کمک‌های بشردوستانه را به مردمی برسانند که به آن‌ها نیاز دارند»، و «دیگر اینکه باید زمان‌ها و مکث‌هایی در حمله‌ها باشد و مسیرهای بیشتری برای کمک‌های بشردوستانه» تعیین شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بلینکن همچنین گفت که مردم باید بدانند کجا و چه زمانی وضعیت امن است، تا برای رهایی از خطر، بتوانند جا‌به‌جا شوند.

بلینکن همچنین خشونت جنسی ارتکابی به دست افراد وابسته به حماس را در جریان حمله هفتم اکتبر به‌شدت محکوم کرد و گفت: «خشونت جنسی که در هفتم اکتبر رخ داد، فراتر از هر چیزی است که تاکنون دیده‌ام.»

به گزارش سی‌ان‌ان، سازمان ملل متحد هفته گذشته در نشستی که اسرائیل در مقر این سازمان برگزار کرد، شاهد شهادت‌هایی درباره ادعاهای خشونت جنسی نیروهای حماس در جریان حمله‌های هفتم اکتبر بود.

با این حال، حماس هفته گذشته در بیانیه‌ای، اقدام شبه‌نظامیانش را به ارتکاب تجاوز در جریان حملات هفتم اکتبر رد کرد.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان در پاسخ به پرسشی درباره بسته کمک اضطراری برای اوکراین و اسرائیل که همچنان در کنگره به موضوع اختلاف بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها تبدیل شده است، از رهبران کنگره خواست که این کمک‌ها را تصویب کنند، و گفت که «بسیار نگران است».

بلینکن گفت: «فکر می‌کنم تنها کسانی که خوشحال می‌شوند که درخواست بودجه تکمیلی در کنگره رای نیاورد و تصویب نشود، افرادی در مسکو، در تهران و در پکن‌اند.» او تاکید کرد که تصویب این بودجه برای اوکراین کاملا حیاتی است.

جمهوریخواهان و دموکرات‌ها درباره مفاد و مبلغ بودجه این لایحه، به‌ویژه در زمینه افزودن بودجه مقررات مهاجرت، اختلاف‌نظر دارند.

بیشتر از جهان