ادامه نبرد پهپادی اوکراین و روسیه: مسکو می‌گوید ۴۱ پهپاد اوکراین را منهدم کرد

وزارت دفاع بریتانیا: روسیه ممکن است مانند زمستان گذشته بار دیگر شبکه برق اوکراین را هدف قرار دهد

لاشه موشکی که در روستایی در نزدیکی منطقه خارکوف اصابت کرد- SERGEY BOBOK / AFP

اوکراین می‌گوید ۱۰ پهپاد از ۱۷ پهپاد تهاجمی روسیه را در شبانه‌روز گذشته منهدم کرده است.

به گفته فرماندار منطقه لویو در غرب اوکراین، سه پهپاد روسیه زیرساخت‌های این منطقه را هدف قرار دادند. خسارات این حمله‌ها ناچیز گزارش شده است.

با این حال، آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های محلی تعداد تلفات گلوله‌باران شب گذشته روسیه را دست‌کم دو کشته اعلام کرد.

بنا بر اعلام مقام‌های خارکوف در شرق اوکراین، پهپادها دست‌کم در دو شهرک اهداف غیرنظامی ازجمله منازل شخصی و ساختمان‌های مسکونی را هدف حمله قرار دادند.

کی‌یف افزود که روسیه شب گذشته شش موشک اس-۳۰۰ به سمت اهداف غیرنظامی در شرق دونتسک و جنوب خرسون شلیک کرد.

روسیه که بارها هدف قرار دادن غیرنظامیان در اوکراین را رد کرده، زیرساخت‌های انرژی این کشور را هدف نظامی مشروع تلقی می‌کند.

در آن‌ سوی میدان نبرد، مقام‌های روسیه می‌گویند سامانه دفاعی کشور «حمله پهپادی سنگین» اوکراین به کریمه را دفع کرد. اوکراین مدعی است که  سامانه دفاعی این کشور به پهپادها و موشک‌های پرتاب‌شده از طرف کرملین پاسخ داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، سامانه‌های دفاع هوایی این کشور در شبانه‌روز گذشته در مجموع ۴۱ پهپاد اوکراین را رهگیری و منهدم کرد.

به گزارش رویترز، این وزارت‌خانه با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که ۲۶ فروند از این پهپادها بر فراز خاک روسیه و ۱۵ فروند دیگر بر فراز دریای آزوف و شبه‌جزیره کریمه منهدم شدند.

وزارت دفاع روسیه از خسارات احتمالی حمله‌های پهپادی اوکراین جزئياتی منتشر نکرده است.

وزارت دفاع بریتانیا ماه گذشته اعلام کرد که روسیه ممکن است مانند زمستان گذشته بار دیگر شبکه برق اوکراین را هدف قرار دهد. به گفته وزارت دفاع بریتانیا، مسکو سال گذشته قصد داشت با محروم کردن غیرنظامیان اوکراین از آب و گرمایش، مقاومت محلی را در هم شکند.

روسیه و اوکراین پس از ۲۱ ماه جنگ در حالی به نبرد پهپادی خود ادامه می‌دهند که کاخ سفید به فشارها بر کنگره برای تصویب کمک مالی جدید به کی‌یف می‌افزاید. کاخ سفید به تازگی هشدار داد که چنانچه بی‌عملی کنگره تا پایان سال جاری میلادی به درازا بکشد کی‌یف در میدان نبرد «به زانو» در خواهد آمد.

هم‌زمان، متحدان اروپایی کی‌یف در بروکسل می‌کوشند توافقی را به امضا برسانند که بر اساس آن ۵۰ میلیارد یورو کمک نظامی روانه اوکراین خواهد شد.

بیشتر از جهان