کهکشان ستاره‌ها روی فرش قرمز جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ در عربستان سعودی

سوفیا ورگارا تصاویری از گشت‌وگذار در بازارهای شهر جده را که در حال امتحان کردن عطر و خرید ادویه‌جات است منتشر کرد

شب افتتاحیه سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ پرستاره بود. جشنواره با نمایش حوجن، فیلمی بر اساس پرفروش‌ترین رمان فانتزی سعودی اثر ابراهیم عباس، آغاز شد. خلاصه‌ای از فیلم در وب‌سایت جشنواره توضیح می‌دهد که فیلم «در دنیایی می‌گذرد که جن‌ها از یک سد سنتی عبور کرده‌اند و به‌طور نامرئی در میان انسان‌ها زندگی می‌کنند» و بینندگان را «به قلمروی تخیل می‌برد که در آن هر چیزی ممکن به نظر می‌رسد».

ژان دوباری، فیلم جانی دپ، پس از اولین نمایش در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۳ در ماه مه، روز جمعه نمایش داده شد. دپ با تاکسیدویی شیک و سراسر مشکی روی فرش قرمز رفت. او با فیلم افتتاحیه کن «ژان دو باری» به کارگردانی مایوین (Maïwenn) که او هم با یک ظاهر رسمی کت‌شلواری در آنجا بود، در جشنواره حضور دارد. این فیلم با حمایت مالی بنیاد فیلم دریای سرخ ساخته‌ شده است.

ویل اسمیت در کت‌وشلواری مشکی، یکی دیگر از مهمان‌های شب افتتاحیه بود که روز شنبه اول دسامبر، در برنامه جانبی سخنرانی خواهد کرد.

سوفیا ورگارا که روی فرش قرمز نرفته بود، در مراسم افتتاحیه این رویداد روی صحنه سخنرانی کرد. سوفیا ورگارا، ستاره کلمبیایی-آمریکایی هالیوود نیز از‌جمله کسانی است که در این جشنواره حاضر شد.

ورگارا در حساب کاربری خود در اینستاگرام، عکس‌ها و ویدیوهایی از گشت‌وگذار در بازارهای شهر جده را که در حال امتحان کردن عطر و خرید ادویه‌جات است منتشر کرد.

این اولین سفر ورگارا به عربستان سعودی نیست. او پیش‌تر نیز به این کشور سفر کرده و در ویدیوی معرفی مجموعه گردشگری لوکس «ویا ریاض» بازی کرده بود.

از دیگر مهمانان برجسته می‌توان به شارون استون و میشل ویلیامز اشاره کرد.

 شارون استون با یک پیراهن صورتی حجیم رکابی حضوری چشمگیر در میان مهمان‌ها داشت. این بازیگر برنده جایزه اسکار، سال گذشته نیز مهمان این جشنواره بود و درباره چالش‌های زنان در سینما، برای شرکت‌کنندگان و فیلم‌سازان زن سعودی صحبت کرده بود.

جمانا الراشد، مدیرعامل «گروه تحقیق و بازاریابی سعودی» (SRMG) و رئیس هیئت‌امنای بنیاد فیلم دریای سرخ، روی فرش قرمز سومین دوره این جشنواره حاضر شد.

جمانا الراشد برای این رویداد به سراغ خانه مد سعودی «هنیده» که در بیروت لبنان مستقر است رفت و پیراهنی از این خانه مد به تن کرد.

کاملیا انتخابی‌فرد سراغ یکی از قدیمی‌ترین نام‌های مد در عربستان سعودی رفت و یکی از چشمگیرترین کارهای ارائه شده خانه مد عدنان اکبر در هفته مد ریاض را به تن کرد. این پیراهن به رنگ سفید عاجی با سنگدوزی‌هایی به شکل خوشه انگور بود که به گفته طراح، تکمیل تزئینات آن هفت روز کار برده است.  

دایان کروگر، بازیگر ۴۷ ساله آلمانی، یکی از مهمانان جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان سعودی است که در جده حضور یافت. کروگر برای شرکت در این رویداد به سراغ خانه مد ایتالیایی «جیامباتیستا والی» رفت و پیراهنی از مجموعه فاخر این نشان تجاری به تن کرد.

جایزه «افتخاری» (Honoree) این جشنواره به دایان کروگر برای نقش‌های بی‌نظیری که ایفا کرده است، از هلن در فیلم «تروی» (Troy) تا بریژیت فون هامراشماک در فیلم «حرامزاده‌های لعنتی» (Inglourious Basterds) ساخته کوئنتین تارانتینو اهدا می‌شود.

بوراک اوزچیویت‌، مریم اوزرلی و هانده ارچل، نمایندگان سینمای ترکیه بودند که روی فرش قرمز این جشنواره حاضر شدند.



مریم اوزرلی که برای بازی در نقش «خرم سلطان» برای مخاطبان ایرانی شناخته‌شده‌تر است، یک پیراهن قرمز رنگ که یک بالاتنه کرستی داشت، از مارک عربستانی «نور فتح‌الله» (Nour Fathallah) برای شرکت در این رویداد پوشید. سبک لباس او را یک سربند هم‌رنگ لباس که مثل پوششی روی سر قرار می‌گرفت، تکمیل می‌کرد.

اما هانده ارچل برای فرش قرمز این رویداد به سراغ طراح هم‌وطنش، «اوزگور ماسور» رفت و پیراهنی از نشان تجاری او به تن کرد.

مه‌لقا جابری در شب افتتاحیه جشنواره فیلم دریای سرخ در جده عربستان سعودی در پیراهنی از یوسف اکبر، از خانه‌های مد سعودی، ظاهر شد.



جابری، مدل ایرانی که از علاقه‌مندان هفته مد ریاض است، این پیراهن بنفش تیره را از مجموعه امسال خانه مد یوسف اکبر که در ریاض رو‌نمایی شد انتخاب کرد.

باز لورمن، کارگردان استرالیایی و یکی از داوران جشنواره هم در فرش قرمز مورد استقبال علاقه‌مندانش قرار گرفت.

زمانی که باز لورمن به‌عنوان رئیس هیئت‌داوران بخش مسابقه معرفی شد، گفت که این عنوان یک «افتخار بزرگ» است.

او گفت: «در کودکی در سینمای محلی که در نزدیکی شهر کوچک روستایی که در آن بزرگ شدم اداره می‌کردیم، مسحور مناظر تاریخی و فیزیکی قدرتمند لارنس عربستان بودم. از آن زمان، من یک شیفتگی دائمی به دنیای عرب داشتم، اما پس از بازدید از عربستان سعودی، واقعا از استعدادهای جوان فیلم‌سازی که در سرتاسر منطقه ظهور می‌کنند و دیدن این‌که چگونه آن‌ها اکنون توجه جامعه جهانی فیلم را به خود جلب می‌کنند، الهام گرفتم.»

بیشتر از مُد و زیبایی