دومین ماه جنگ؛ افزایش احتمال جنگ تمام عیار اسرائیل و حزب‌الله لبنان؛ ادامه بحران در بیمارستان‌های غزه

روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داده در گفتگو با افسران عالی‌رتبه ارتش اسرائیل متوجه شده که احتمال جنگ با حزب‌الله لبنان لحظه به لحظه در حال افزایش‌ است

SAID KHATIB / AFP

هم‌زمان با ادامه درگیری‌ها در غزه، روزنامه وال‌استریت ژورنال می‌گوید در گفتگو با افسران عالی‌رتبه ارتش اسرائیل متوجه شده که احتمال جنگ با حزب‌الله لبنان لحظه به لحظه در حال افزایش‌ است.

ژنرال هرزی حلوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، روز دوشنبه به شهروندان این کشور قول داد که امنیت را به زودی به ساکنان شمال اسرائیل بازگرداند.

در همین حال، وزارت امور خارجه آمریکا از اسرائیل خواست اقداماتی به‌کار بگیرد تا در حمله به غزه غیرنظامیان کمتری کشته شوند.

صبح دوشنبه، ۲۲ آبان و سی‌و‌هشتمین روز جنگ اسرائیل و حماس با ادامه وضعیت بحرانی در بیمارستان شفا و حمله جنگنده‌های آمریکا به مواضع سپاه و گروه‌های نیابتی‌اش در شرق سوریه آغاز شد. پنتاگون می‌گوید در واکنش به حمله‌‌های مکرر به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه برای سومین بار در هفته‌های اخیر به اهداف مرتبط با سپاه حمله کرده است. سخنگوی ارتش اسرائیل هم از عمیق‌تر شدن عملیات زمینی در شهر غزه خبر داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در گفت‌و‌گو با سی‌ان‌ان، تمدید «وقفه‌های موقت» را رد نکرد و به ای‌بی‌سی هم گفت که «توافق برای آزادی گروگان‌ها ممکن است». رئیس‌جمهوری اسرائیل هم از طرح بلند‌مدت برای غزه و اینکه حکمرانی بر عهده فلسطینیان خواهد بود سخن گفت اما در عین حال مواضع قبلی نتانیاهو درباره حمایت نکردن از نقش تشکیلات خودگردان فلسطینی «به شکل کنونی» را تکرار کرد.

امیر قطر و جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره شرایط غزه و آزادی گروگان‌ها صحبت کردند و مخالفت‌های آمریکا و اروپا با «آتش‌بس فوری» ادامه دارد.

بیشتر از جهان