وزیر دفاع عربستان‌سعودی در واشنگتن با جیک سالیوان درباره آخرین تحولات خاورمیانه دیدار کرد

شاهزاده خالد بن سلمان بن‌ عبدالعزیز روز دوشنبه برای گفت‌وگو با مقام‌های آمریکایی وارد واشنگتن شد

شاهزاده خالد بن سلمان بن‌ عبدالعزیز، وزیر دفاع عربستان سعودی و جیک سالیوان- Khalid Bin Salman/Twitter

شاهزاده خالد بن سلمان بن‌ عبدالعزیز، وزیر دفاع عربستان سعودی، که روز دوشنبه برای دیدار با مقام‌های آمریکایی به واشنگتن سفر کرده بود، در اولین گام با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، دیدار و گفت‌وگو‌ کرد.  

به گزارش رسانه‌های عربستان سعودی، محور اصلی این گفت‌وگوها پایان دادن به جنگ در نوار غزه و همکاری‌های دفاعی مشترک بین دو کشور بود. 

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات‌ متحده، از شاهزاده خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی، و هیئت همراهش در کاخ سفید استقبال‌ کرد. او در این دیدار با اشاره به تلاش‌های جاری برای تقویت همکاری‌های دفاعی بین ایالات متحده و عربستان سعودی که دهه‌ها به عنوان سنگ بنای ثبات و بازدارندگی در منطقه عمل کرده است، از تنش‌زدایی قابل‌توجه ریاض در یک سال و نیم گذشته استقبال‌ و از تلاش‌های عربستان سعودی برای پایان دادن به جنگ حمایت کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید و وزیر دفاع عربستان سعودی در این دیدار درباره وضعیت کنونی در نوار غزه گفت‌وگو و بر نیاز فوری به افزایش کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه تاکید کردند. آن‌ها همچنین اهمیت تلاش در جهت تامین صلح پایدار بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را خاطرنشان کردند و مواضع مشترکشان را درباره اهمیت بازداشتن هر بازیگر دولتی یا غیردولتی از تلاش برای گسترش جنگ به اشتراک گذاشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته وب‌سایت آکسیوس، وزیر دفاع عربستان سعودی که برادر شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی است، قرار است در ساعات آینده با وزرای دفاع و خارجه ایالات‌ متحده نیز دیدار کند. 

به نوشته این وب‌سایت، اگرچه سفر وزیر دفاع عربستان سعودی به ایالات‌ متحده از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود، پس از آغاز جنگ بین حماس و اسرائیل اهمیتی دوچندان پیدا کرده است. 

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، پنجشنبه گذشته درباره راه‌های پیشگیری از ادامه جنگ اسرائيل و حماس و ممانعت از گسترش آن در منطقه تبادل‌نظر کردند. 

بیشتر از جهان