مدل ابرو به سبک «دختر فرانسوی»

روش‌های دائم و موقت برای ترمیم ابرو وجود دارد که به آن ظاهری طبیعی می‌دهد

افراد مشهوری مانند جی‌جی حدید به این موج جدید اصلاح ابرو پیوستند-AFP

رسیدگی به ابرو سریع‌ترین راه برای داشتن ظاهری جوان‌تر است. گرچه با عبور از ابروی پرپشت مدل کارا دلوین، موج جدید سبک برداشتن ابرو به سمت مدل‌های صاف‌تر و ظریف‌تر متمایل کرده است، کفه ترازو همچنان به نفع ابروی پهن و نگه داشتن ظاهر طبیعی آن سنگین است.

افراد مشهوری مانند جی‌جی حدید و فلورانس پیو به تبعیت از این موج جدید کمی از سبک مدل ابروی پسرانه به نفع ابروهای صاف‌تر عقب نشستند. در هفته‌های مد لندن و پاریس ابروهای سفید دکلره‌شده نیز ظاهر شدند اما سبک‌هایی به‌شدت جسورانه کمتر ممکن است به جریان اصلی مد تبدیل شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با دور شدن از ابروی کمانی، روش ابروی دختر فرانسوی با تغییرات اندک و تمایل به ابروی کلاسیک، رویکرد جدیدی را در اصلاح ابرو ارائه می‌دهد که نتیجه آن داشتن ابرویی صاف‌تر است که اغلب در چهره ستاره‌های فرانسوی مانند لئا سیدوکس، اوا گرین و لیلی رز دپ دیده‌ایم. این ابرو در یک خط افقی صاف‌تر قرار می‌گیرد و شکلی شاداب و جذاب دارد که دم آن به شکل کمان پایین نمی‌رود.

اگر از ابتدا ابروهای نازکی داشتید یا پرپشتی ابروی طبیعی‌تان را به دلایلی از دست داده‌اید، می‌توانید از روش‌های ترمیمی موقت یا دائم استفاده کنید.

متعادل کردن ابرو

سوزان مارتین، طراح آرایش سابق خانه مد دیور، با تکنیک خاصش ابروهای زیادی نازک‌شده را به شکوه سابقشان بازمی‌گرداند. او با ارزیابی چهره و سبک شخصی مشتری یک الگوی ابرو با مداد ابرو می‌کشد. او به نشریه تایمز می‌گوید: «تقارن کلید زیبایی است؛ بنابراین با تراز کردن ابروها می‌توانیم تعادل در صورت ایجاد کنیم و با تغییر زاویه ابرو، چشم‌ها را کشیده‌تر کنیم. کلید کار این است که ابرو را بیش از حد قوس ندهید چرا که ممکن است پیش‌پا‌افتاده و بی‌ارزش به نظر برسند.»

مارتین از تکنیک میکروبلیدینگ (نوعی خالکوبی بسیار ظریف) استفاده می‌کند و با تزریق رنگدانه‌هایی درست زیر سطح پوست که جهت طبیعی و طول ابروها را تقلید می‌کنند، خطوط ظریفی شبیه مو ایجاد می‌کند. احساس آن مانند یک ایجاد خراش و آن ناحیه تا چند ساعت بعد کمی حساس است. فرد باید تا ۴۸ ساعت پس از درمان از سونا، تمرین‌ها سنگین و محصولات زیبایی فعال با هر نوع اسید موجود در آن‌ها پرهیز کند؛ چرا که ممکن است «خراش‌ها» را تحریک و آن‌ها را به زخم تبدیل کند و بهبودشان حدود یک هفته طول بکشد.

اگر شما هم این تکنیک را امتحان کرده باشید می‌دانید که حدود چهار هفته پس از آن باید برای یک جلسه اصلاحی دوباره به آرایشگر مراجعه کنید. نتیجه کار می‌تواند تا سه سال باقی بماند.

لمینیت ابرو

لمینیت ابرو، روشی ۴۰ دقیقه‌ای که فولیکول مو را با استفاده از یک درمان شیمیایی نرم می‌کند، نیز به شکل فزاینده‌ای محبوب شده و برای تغییر جهت و مرتب کردن موهای ابرو به شکل دلخواه کاربرد دارد تا از حالت طبیعی آن بیشترین بهره برده شود. ابروهای ضخیم و نامرتب را می‌توان با کمک این روش صاف کرد، ابروهای نازک را می‌توان لیفت کرد تا ضخیم‌تر به نظر برسند و جاهای خالی در ابرو را می‌توان پنهان کرد. نتایج حدود هشت هفته ماندگاری دارند.

اولین مکان که اغلب افزایش سن را نشان می‌دهد، ناحیه ظریف چشم و اطراف آن است زیرا استخوان‌‌های دور چشم گشاد و بافت‌های نرم شقیقه‌ها توخالی و این امر به افتادن ابرو منجر می‌شود.

درمان چشم روشن (The Bright Eyes treatment) به دنبال مقابله با این مشکلات با استفاده از دو نوع پرکننده هیالورونیک اسید است که دقیقا برای لیفت کردن ابروها و روشن کردن ناحیه زیر چشم تزریق می‌شوند. ماده پرکننده هیالورونیک اسید به ناحیه شقیقه و دم ابروها تزریق و به طور یکنواخت زیر بافت‌ها پخش می‌شود و توده‌ها و برجستگی‌ها را به حداقل می‌رساند. کبودی و تورم بعد از درمان ممکن است تا چند روز بماند اما اثر آن‌ بین ۱۸ تا ۲۴ ماه باقی می‌ماند.

ترمیم دائمی

دکتر بسام فرجو، رئیس سابق انجمن بین‌المللی جراحی ترمیم مو، ۳۰ سال است که خطوط مو را بازسازی می‌کند و یکی از معدود متخصصان در بریتانیا است که خدمات کاشت ابرو را ارائه می‌دهد؛ روشی تخصصی که به شکل فزاینده‌ای بین مردان و زنان در حال محبوب شدن است.

فرجو توضیح می‌دهد: «کاشت ابرو باید بسیار دقیق باشد، چرا که ابروها به شکل تیغ ماهی و چپ و راستی رشد می‌کنند و در زوایای مختلف جوانه می‌زنند. موهای میانی نزدیک به تیغه بینی به سمت بالا رشد می‌کنند اما وقتی به سمت دم ابرو برویم موها به طرفین رشد می‌کنند. در حاشیه بالایی ابروها به سمت بیرون و پایین و در قسمت پایین به سمت بالا رشد می‌کنند و در وسط ابرو به سمت یکدیگر همگرا می‌شوند. کاشت باید این الگو را تکرار کند.»

هر مو باید طوری قرار داده شود که به‌جای بیرون به سمت پوست بپیچد تا از ظاهر وحشی و خشن ابرو جلوگیری شود.

پیوند ابرو به این شکل است که پوست سر را با یک بی‌حس‌کننده موضعی بی‌حس و برای برداشت فولیکول‌های مو از پشت سر، از یک ابزار سوراخ‌کننده تقریبا ۴-۳ میلی‌متر زیر پوست استفاده می‌کند. سپس برای ایجاد سوراخ‌هایی در ابرو از سوزن‌های ریز استفاده می‌شود تا شبیه الگوی تیغ ماهی شود و فولیکول‌های برداشت‌شده را می‌کارند.

بیماران حدود یک هفته پس از درمان ممکن است با پوسته‌پوسته شدن و کبودی مواجه شوند و رشد موهای جدید حدود سه ماه بعد به چشم بیاید. نتایج دائمی‌اند اما تنها نکته این است که موهای جدید به طور قابل‌توجهی سریع‌تر از موهای ابرو رشد می‌کنند، بنابراین کوتاه کردن ماهانه آن‌ها ضروری است.

بیشتر از مُد و زیبایی