ستارگان نگران زمین

خواکین فینیکس و کیت بلانشت در مراسم گلدن گلوب از بحران آتش‌سوزی در استرالیا گفتند

کیت بلانشت در مراسم گلدن‌گلوب- REUTERS/Mario Anzuoni

خواکین فینیکس و کیت بلانشت در مراسم گلدن گلوب از بحران آتش‌سوزی پیش‌رونده در جنگل‌های استرالیا حرف زدند.

این آتش‌سوزی تا‌کنون در مجموع جان ۲۴ نفر را گرفته، و فقط در ایالت نیوساوت‌ولز موجب نابودی بیش از ۱۳۰۰ خانه شده است.

عصر یکشنبه کیت بلانشت پیش از آنکه یکی از جایزه‌های این مراسم را اهدا کند، درباره این آتش‌سوزی‌ها صحبت کرد.

او گفت: « امشب اینجا خیلی‌ها استرالیایی هستند. می‌دانم همگی قدردان کسانی هستیم که از هم‌وطنان‌مان سخن به میان آورده‌اند، هم‌وطنانی که دارند از آتش‌سوزی جنگل‌ها آسیب می‌بینند. از شما متشکریم.»

او افزود: «اجازه می‌خواهم تشکر ویژه کنم از آتش‌نشانان داوطلبی که در قلب جنگ با فاجعه اقلیمی استرالیا حضور داشته‌اند. و البته مواجه شدن یک کشور با فاجعه‌ای اقلیمی یعنی مواجه شدن همه ما با این فاجعه. پس این درد مشترک ماست و من از همه شما بسیار سپاسگزارم.»

فینیکس نیز که جایزه بهترین بازیگر مرد را در بخش فیلم‌های داستانی برد از فرصت سخنرانی‌اش استفاده کرد و برای حمایت از کسانی که با آتش‌سوزی‌های استرالیا مقابله می‌کنند و با این بحران اقلیمی به مبارزه برخاسته‌اند، خواستار تغییر شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازیگر فیلم جوکر گفت: «خیلی خوب است که این‌همه آدم پا پیش گذاشته‌اند و برای استرالیا آرزوی خوب دارند، اما باید بیشتر از این واکنش نشان دهیم.»

او ادامه داد: «این کار خیلی قشنگی است. این‌طور هم نبوده که من همیشه آدم راست و درستی بوده باشم. اما کم‌کم دارم یاد می‌گیرم و بسیاری از کسانی که امشب اینجا هستند بارها به من فرصت بهتر شدن داده‌اند که بسیار قدردان‌شان هستم. امیدوارم بتوانیم با هم متحد شویم و تغییراتی صورت دهیم.»

این بازیگر به شوخی گفت چهره‌های محبوب از جمله خودش «گاهی برای آمدن به پالم اسپرینگز و شرکت در این مراسم مجبور نیستند از هواپیمای شخصی استفاده کنند.»

یکی دیگر از برندگان گلدن گلوب، که از فرصت سخنرانی‌اش برای تأکید بر آتش‌سوزی استرالیا استفاده کرد، راسل کرو بود. او جایزه بهترین بازیگر را در بخش مجموعه‌ چند قسمتی برای بازی در مجموعه «بلندترین صدا» از آن خود کرد. کرو در مراسم شرکت نکرد اما پیامی فرستاد که جنیفر انیستون و ریس ویترسپون به جای او برای همه خواندند.

انیستون پیش از خواندن این یادداشت گفت: «راسل کرو نتوانست امشب اینجا همراه ما باشد، چون در استرالیا مانده تا از خانواده‌اش در برابر آتش‌سوزی ویرانگر جنگل‌ها حمایت ‌کند.»

در این یادداشت آمده بود: «اشتباه نکنید! ریشه مصیبتی که در استرالیا رخ می‌دهد تغییرات اقلیمی است.»

در ادامه این یادداشت آمده بود: «باید بر مبنای علم اقدام کنیم، جهان را به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر ببریم و سیاره‌ یگانه و اعجاب‌انگیزمان را ارج نهیم. بدین ترتیب می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم. متشکرم.»

سایر ستارگان حاضر در این مراسم نیز - از جمله فیبی والر-بریج و الن د جنرس، از آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا صحبت کردند. پاتریشیا آرکت نیز هنگام دریافت جایزه‌اش بر این که «قاره استرالیا در آتش می‌سوزد» تأکید کرد.

پیش از آغاز مراسم، بازیگران استرالیایی، مارگو رابی و نیکول کیدمن، از طرفداران خود خواستند به آتش‌نشانان استرالیایی کمک مالی کنند.

رابی در تلویزیون اینستاگرام ویدیویی گذاشت و در آن عکس‌های بچگی‌اش را به نمایش گذاشت و از دنبال‌کنندگانش خواست: «لطفاً هرطور که می‌توانید کمک کنید.»

او افزود: «پول یک فنجان قهوه هم می‌تواند فایده داشته باشد، حتی اگر یک دلار بیشتر نباشد. بیایید به نسل‌های آینده کودکی‌ای را هدیه بدهیم که من بخت گذراندن آن را داشتم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی