برنامه مبتکرانه جشن تولد ۷۵ سالگی‌ شاه چارلز 

شاه چارلز روشی غافلگیرکننده برای جشن تولد ۷۵ سالگی‌ انتخاب کرد

چارلز میزبان یک مهمانی خصوصی «بی‌سروصدا» برای خانواده و دوستان نزدیک خواهد بود-TheBritishMonarchy

راه‌های زیادی برای برگزاری باشکوه یک جشن تولد وجود دارد، اما پادشاه بریتانیا برای هفتاد‌‌و‌پنجمین سالگرد تولدش در ماه آینده‌ یک راه تازه برای جشن گرفتن دارد که ابتکار جدیدی برای مقابله با هدر رفتن مواد غذایی است.

به گزارش دیلی نیوز، شاه چارلز سوم، به دستیارانش گفته که می‌خواهد روز تولدش یک «روز کاری عادی» باشد که او آن را با حضور در مراسم شروع رسمی «پروژه غذایی تاج‌گذاری» آغاز می‌کند.

چارلز یک کمک شخصی «قابل‌توجه» و شش‌رقمی به پروژه غذایی تاج‌گذاری کرده است. او این پروژه را در ۱۴ نوامبر آغاز خواهد کرد، چراکه «بسیار نگران» تاثیر بحران هزینه‌های زندگی بر زندگی مردم است.

این اولین پروژه مهم چارلز در مقام پادشاه خواهد بود و از دیگر پروژه‌های پرشور کلیدی او، از‌جمله دهه‌ها کارزار زیست‌محیطی و کار او در حمایت از جوانان محروم در «بنیاد شاهزاده»، پیروی می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بین اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا، پادشاه در مورد هدر ندادن غذا در خانه‌ خود نیز بسیار حساس است. او بیشتر روزها با همسرش چای و کیک می‌خورد و اصرار دارد به جای کیک تازه، تکه‌هایی از همان کیک را در روزهای متوالی سرو کنند تا تمام شود.

 چارلز می خواهد روز تولدش را با هم سن و سال‌های خود جشن بگیرد. کاخ باکینگهام این ماه از ۷۵ ساله‌هایی که می‌خواهند چارلز را در این روز همراهی کنند، خواست که فرم آنلاینی را پر کنند تا از آن‌ها برای مهمانی چای و رقص که دوشنبه ۱۳ نوامبر برگزار خواهد شد دعوت کنند. این تصمیم با الهام از برنامه سلامت و تندرستی «بنیاد شاهزاده» گرفته شد که هر ماه دورهمی‌های دوستانه برای کسانی که در معرض خطر تنهایی و انزوای اجتماعی‌اند برپا می‌کند.

چند مرکز غذا‌رسانی در لندن، لیورپول، گلاسکو و ایرلند شمالی، روز ۱۴ نوامبر، افتتاح می‌شود. دربار بریتانیا تاکید کرد که هر چند این یک حرکت سیاسی نیست، اما ابتکار پادشاه از حمایت هر دو حزب سیاسی برخوردار است.

کاخ باکینگهام به دولت محافظه‌کار و حزب رقیب کارگر در مورد پروژه چارلز اطلاع داده است و دستیاران گفتند: «هر دو از این طرح حمایت می‌کنند.»

یک منبع سلطنتی گفت: «اعلی‌حضرت تصمیم گرفته است که راه‌اندازی این پروژه را در مرکز تولد ۷۵ سالگی خود قرار دهد. او ترجیح می‌دهد از این مناسبت به‌جای تمرکز بر خودش برای تاکید بر یک موضوع مهم استفاده کند. اگر دوستان، خانواده و افراد نیکوکار بخواهند به‌طور مشابه از این هدف حمایت کنند، این بهترین راه برای جشن گرفتن این مناسبت خواهد بود.»

چارلز همچنین میزبان یک مهمانی خصوصی «بی‌سروصدا» برای خانواده و دوستان نزدیک خواهد بود.

در اولین سال سلطنت چارلز، جشن تولد رسمی او در مرکز لندن در روز شنبه ۱۷ ژوئن برگزار شد، اما تاریخ تولد واقعی او ۱۴ نوامبر است. علت برگزاری جشن‌های رسمی در ماه ژوئن هم چیزی نیست جز اینکه در تابستان، آب‌وهوا در بریتانیا بهتر است.

بر اساس سنت‌های دربار، پادشاه بریتانیا می‌تواند هم تاریخ تولد واقعی و هم تاریخ تولد رسمی داشته باشد. 

بیشتر از زندگی