مک‌لارن نخستین راننده زن را در برنامه توسعه خود تایید کرد

تمام ۱۰ گروه فرمول یک در فصل آینده دست‌کم با یک راننده در آکادمی فرمول یک حضور می‌یابند

بیانکا بوستامنته اهل فیلیپین امسال با لباس مک لارن در مسابقات فرمول یک شرکت می‌کندـ instagram@Bianca Bustamente

مک‌لارن، بیانکا بوستامنته ۱۸ ساله را نخستین راننده زن برنامه توسعه خود معرفی کرد.

این نوجوان فیلیپینی در آکادمی فرمول یک سال آینده با لباس مک‌لارن رانندگی می‌کند، و در ۲۰۲۴ هر ۱۰ گروه فرمول یک دست‌کم با یک راننده حضور می‌یابند.

بوستامنته اینک در جدول رده‌بندی فصل افتتاحیه این آکادمی هفتم است. او امسال پیش از پایان فصل آخر این هفته در آستین، تگزاس، دو برد داشت و دو بار روی سکو رفت.

او بارها در رقابت‌های قهرمانی کارتینگ‌ در آسیا پیروز شده و پیش‌تر در سری دبلیو، مسابقات قهرمانی فرمول ۴ امارات و فرمول ۴ ایتالیا رقابت‌ کرده است.

بوستامانته گفت:«امضای قرارداد با مک‌لارن و گرندپری آرت بسیار فراتر از تمام چیزهایی است که در نوجوانی هنگام بازی در مسابقات کارتینگ فیلیپین می‌توانستم تصور کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«هنوز نمی‌توانم نامم را کنار مک‌لارن ببینم و احساساتی نشوم، چون تاریخ و میراث مرتبط با این گروه واقعا زبانم را بند می‌آورد.»

افرادی مانند لوئیس همیلتون، قهرمان هفت دوره جهان، و لاندو نوریس، راننده کنونی مک‌لارن، در رده‌های نوجوانان پرآوازه این گروه را طی کرده‌اند.

بوستامنته در ادامه گفت: «بسیار قدردان این فرصتم، چون معتقدم اینک بهترین ساختار ممکن برای رشد در اختیارم است تا گام بعدی را در حرفه‌ام بردارم.»

«حالا تمرکزم روی این است که فرصت آکادمی فرمول یک را اینجا در آستین با قدرت به پایان ببرم، اما پس از آن بی‌درنگ برای فصل ۲۰۲۴ آماده می‌شویم.»

«در زندگی‌ام هیچ‌گاه این اندازه انگیزه نداشته‌ام! واقعا از سوزی وولف [مدیر اجرایی آکادمی فرمول یک] و گروه آکادمی فرمول یک ممنونم که برای ما دخترها اینقدر جنگید و به ما فرصت داد بهترین خودمان شویم.»

مارتا گارسیا، راننده اسپانیایی، قرار است [تلاش] آکادمی فرمول یک را برای کسب عنوان در گرندپری ایالات متحده آمریکا تکمیل کند – او در سه مسابقه همین آخر هفته ۴۸ امتیاز پیش است.

© The Independent

بیشتر از ورزش