انتشار فیلمی دلخراش از دو کودک یک خانواده که حماس آن‌ها را گروگان گرفته است

این خانواده می‌گوید شنبه گذشته شش تن از بستگانشان را در خانه‌‌شان در جنوب اسرائیل دستگیر کرده‌اند

این‌ چهره دو برادر کوچک یهودی است که حماس آن‌ها را در جریان قتل‌عام کیبوتصی در اسرائیل ربوده است.

دخترعموی اندوهگین این دو پسر فیلم خانوادگی دلخراشی از کفیر ۹ ماهه و آریل ۴ ساله که گویا در ویرانه‌های غزه نگهداری می‌شوند، منتشر کرده است.

یفت زایلر، ۳۷ ساله اهل اسرائیل، گفت که شنبه گذشته شش تن از بستگانش را از خانه‌‌شان در کیبوتص نیر اوز در جنوب اسرائیل دستگیر کرده‌اند.

او تصاویری از آریل در حال فوت کردن شمع جشن تولد چهارسالگی‌اش و قهقهه زدن و غرغر کردن کفیر جلو دوربین را با نام «این خانواده من است» منتشر کرد.

فیلم‌های خانگی بیشتری از این دو پسر پیش از آنکه طی تهاجم حماس به شکلی فجیع ربوده شوند، وجود دارد که نشان می‌دهد سوار یک کامیون کمپرسی اسباب‌بازی‌اند و دست در دست پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگشان راه می‌روند.

به نظر می‌رسد ویدیویی که زایلر منتشر کرده و رویترز آن را دیده اما تاییدنشده است، نشان می‌دهد که مردان مسلح پسرعموی زایلر و این دو کودک را می‌برند.

زایلر که کودکی همسن پسرعمویش دارد، گفت: «زمان به‌سرعت می‌گذرد، این بچه‌ها ۹ ماهه و ۴ ساله‌اند. زن‌عمویم هم به پارکینسون مبتلا است.»

او با گریه گفت: «نمی‌دانم به بچه غذا داده‌اند یا نه. نمی‌دانم پوشک دارد یا نه... واقعا دلم می‌خواهد به روز جمعه برگردم. راستش دلم می‌خواهد چشمانم را ببندم و ببینم که همه این‌ها کابوس بوده است.»

«می‌خواهم آن‌ها برگردند. همه ما می‌خواهیم خانواده‌مان [به حالت قبل] برگردد.»‌

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

افزون بر این دو کودک خردسال که نامشان روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی که فرزندان گروگان‌های بریتانیایی‌ــ‌اسرائیلی برگزار کردند، اعلام شد، شیری سیلبرمن‌ــ‌بیباس ۳۰ ساله، زن‌عموی یفت، یاردن همسر ۳۷ ساله شیری و یوسی و مارگیت سیلبرمن، پدر و مادرش، نیز مفقود شده‌اند.

یفت در توضیح این فیلم نوشت: «این خانواده من است. می‌خواهم خنده زیبای کفیر را بشنوید و لبخند زیبای آریل را ببینید. خواهش می‌کنم تا حد امکان این [تصاویر] را پخش و منتشر کنید تا هر پدر و مادری در جهان که هنوز فکر می‌کند این بلایی که به سر ما آمده، موجه است خبردار شود.»

در همین حال یک کارشناس سازمان ملل هشدار داد که اسرائیل ممکن است به دنبال حمله خونین حماس در آستانه «پاکسازی قومی جمعی» فلسطینی‌ها در غزه باشد.

مقام‌های اسرائیل پیش از این به حدود ۱.۱ میلیون نفر ساکنان شمال غزه دستور داده‌اند تا پیش از تهاجم زمینی احتمالی نیروهایشان که در مرز متمرکز شده‌اند، خانه‌هایشان را ترک و به سمت جنوب حرکت کنند.

ارتش اسرائیل از آن زمان وارد غزه شده تا برای جست‌وجوی بیش از ۱۰۰ غیرنظامی و سربازانی که حماس طی حملات وحشیانه و غیرمنتظره ۷ اکتبر اسیر کرده و بیش از یک هزار و ۳۰۰ کشته به جا گذاشته‌ است، عملیاتی محدود انجام بدهد.

آلبانیز [گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین] روز شنبه در بیانیه‌ای گفت: «خطر جدی این است که آنچه شاهدیم، تکرار نکبت ۱۹۴۸ و روز نکسه ۱۹۶۷ باشد، اما در مقیاسی وسیع‌تر. جامعه بین‌المللی باید هرکاری بکند تا مانع تکرار این [وقایع] شود.»‌

او افزود: «اسرائیل همین حالا هم زیر غبار جنگ، پاکسازی قومی جمعی فلسطینی‌ها را آغاز کرده است.»

«اسرائیل باز هم به نام دفاع از خود تلاش می‌کند چیزی را که معنای آن پاکسازی قومی است، توجیه کند.»‌

© The Independent

بیشتر از جهان