اقدام به خودکشی دو زندانی در زندان‌های شیراز و زاهدان

اسلم صدیقی، از زندانیان سیاسی و فعال مجازی، اقدام به خودکشی کرده است

گزارش‌ها از زندان عادل‌آباد شیراز حاکی از آن است که مهران فرهادی، به علت شرایط سخت دوران حبس اقدام به خودکشی کرده است - ایرنا

گزارش‌ها از زندان عادل‌آباد شیراز حاکی از آن است که مهران فرهادی، زندانی سیاسی محبوس در این زندان، به علت شرایط سخت دوران حبس اقدام به خودکشی کرده است. به گزارش هرانا، این زندانی سیاسی روز یکشنبه شانزدهم مهرماه، اقدام به خودکشی کرد و هم‌اکنون نیز حال عمومی او مناسب گزارش شده است.

مهران فرهادی اردیبهشت‌ ماه سال ۱۴۰۰ به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در گروه‌های معاند نظام، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» به سه سال و ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد. مهران فرهادی که پیش‌تر افسر واحد مخابرات ارتش جمهوری اسلامی بوده، همزمان با طی کردن دوران حبس خود در تیر ماه سال گذشته با پرونده‌ای جدید روبرو شده بود که بر اساس آن، با اتهام «توهین به مقام‌های کشوری و نشر اکاذیب در فضای مجازی» روبرو شد و از این اتهام تبرئه شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان در زندان زاهدان نیز یک زندانی سیاسی دیگر اقدام به خودکشی کرد. خبرگزاری حال‌وش اعلام کرد که روز دوشنبه ۱۷ مهرماه، اسلم صدیقی، از زندانیان سیاسی و فعال مجازی، اقدام به خودکشی کرده است. این فعال مجازی، ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۱، با اتهام‌های «تبلیغ عیله نظام و همکاری با گروه‌ها و رسانه‌های معاند» به دست نیروهای امنیتی در ایرانشهر بازداشت شده بود. به گزارش حال‌وش، اسلم صدیقی ۲۳ ساله است و در فضای مجازی با نام «اسوک ایرانشهر» به فعالیت می‌پرداخت. 

حال‌وش در گفت‌وگو با یک منبع مطلع از پرونده این زندانی سیاسی نوشته است: «اسلم در سال گذشته، به علت فعالیت در فضای مجازی برای حمایت از جان‌باختگان جمعه‌های خونین زاهدان و خاش به اتهام تبلیغ علیه نظام و همکاری با رسانه‌‌ها و گروهای معاند توسط نیروهای اطلاعات ایرانشهر بازداشت و به زاهدان منتقل شده است و طی اعترافات اجباری به ارسال خبر به شبکه‌های فارسی زبان خارجی از کشته‌شده‌ها و اتفاقات اعتراضات اعتراف کرده است.»

این منبع مطلع با اشاره به فشار نیروهای امنیتی در مورد رسانه‌ای نشدن خبرهای مربوط به این زندانی سیاسی گفته است: «نیروهای امنیتی اعضای خانواده اسلم را بارها تهدید به محاکمه شدن اسلم به‌عنوان محارب و اجرای حکم اعدام در خصوص رسانه‌ای شدن موضوع اسلم کرده‌ و با همین تهدید باعث شدند طی این مدت ۱۰ ماه از بازداشت او هیچ خبری از او منتشر نشود.»

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان به خودکشی فکر می‌کنید، لطفا با اورژانس اجتماعی در ایران با شماره تلفن ۱۲۳، در  افغانستان، ۱۲۰ و در آمریکا و کانادا، ۹۱۱ تماس بگیرید.