شمار جان‌باختگان آتش‌سوزی مراسم عروسی در عراق به ۱۱۳ نفر رسید

استفاده از مصالح ارزان و قابل اشتعال منجر به آتش‌سوزی و ریزش سقف تالار شده است

شمار جان‌باختگان آتش‌سوزی مهیب در یک مراسم عروسی در حمدانیه استان نینوا در عراق از ۱۰۰ نفر فراتر رفت و بنا به گزارش رسانه‌های محلی دست‌کم ۲۵۰ نفر در این حادثه مجروح شده‌اند. گفته می‌شود علت اصلی این آتش‌سوزی انفجار وسایل آتش‌بازی و ریزش سقف تالار و محصور شدن جمعیت داخل آن بوده است.

مقام‌های دولتی عراق با استناد به بررسی‌های اولیه درباره علت حادثه اعلام کردند که در ساخت تالار از مصالح ساختمانی غیراستاندارد، ارزان و قابل اشتعال استفاده شده‌ بود و بخش‌هایی از سقف نیز به همین دلیل ریزش کرد. بیشتر قربانیان در اثر ریزش سقف تالار و ماندن زیر آوار جانشان را از دست داده‌اند.

عملیات امدادرسانی به حادثه‌دیدگان همچنان ادامه دارد و شمار زیادی از مصدومان به بیمارستان‌های شهرهای مجاور منتقل شده‌اند. خبرگزاری دولتی واع در عراق با انتشار تصاویری از محل وقوع حادثه و بیمارستان‌هایی که مصدومان را پذیرش کرده‌اند، نوشت که مقام‌های دولتی از جمله نخست‌وزیر، وزیر کشور، وزیر بهداشت و مسئولان استانی برای کمک به آسیب‌دیدگان دستورهای لازم را صادر کرده‌اند.

صالح مهدی الحسناوی، وزیر بهداشت عراق، به تمام ادارات این وزارتخانه در استان‌های همجوار نینوا دستور داده است که برای امدادرسانی و مداوای مجروحان این حادثه بسیج شوند. به گزارش خبرگزاری واع، ارسال محموله‌های دارو و تجهیزات پزشکی به استان نینوا ادامه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی حاضران در این مراسم به رسانه‌ها گفته‌اند که نزدیک به هزار نفر در تالار عروسی حضور داشتند. اکنون به گفته عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق، تمام آسیب‌دیدگان به بیرون تالار منتقل شده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از حسن العلاق، معاون فرماندار نینوا، نوشت که شمار کشته‌شدگان به ۱۱۳ نفر افزایش یافته است. بر اساس گزارش‌های محلی، عروس و داماد هم در این حادثه جان باخته‌اند.

ویدیوها و تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که بسیاری از ساکنان حمدانیه عراق برای اهدای خون به مجروحان در مراکز درمانی شهر تجمع کرده‌اند. گستردگی این حادثه که بامداد چهارشنبه ۵ مهر (۲۷ سپتامبر) رخ داد، افکار عمومی در عراق را به‌شدت جریحه‌دار کرده است.

بیشتر از جهان