ولیعهد عربستان سعودی پروژه کوهستانی سوده را افتتاح کرد

این پروژه، قله سوده بلندترین قله عربستان را به یک مقصد گردشگری در جهان تبدیل می‌کند

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، طرح جامع توسعه پروژه جدیدی را در منطقه کوهستانی سوده افتتاح کرد.

هدف این طرح، ارائه چهره جدیدی از گردشگری کوهستانی لوکس در عربستان سعودی است.

قله سوده با ارتفاع ۳۰۱۵ متری از سطح دریا، بلندترین قله عربستان سعودی است و این پروژه، بخش مهمی از تلاش‌های صندوق سرمایه‌گذاری عمومی (PIF) برای تنوع بخشیدن به اقتصاد از طریق گسترش صنایع حیاتی مانند گردشگری، مهمان‌نوازی و سرگرمی در این کشور به شمار می‌آید.

شاهزاده محمد بن سلمان، که ریاست هیئت مدیره توسعه سوده را نیز برعهده دارد، گفت که قله سوده با ارائه یک تجربه زیستی بی‌سابقه با حفظ محیط طبیعی، غنا و میراث فرهنگی، عصر جدیدی از گردشگری کوهستانی لوکس را نوید می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «قله سوده افزوده قابل توجهی به بخش گردشگری در عربستان سعودی خواهد بود و پادشاهی سعودی را در نقشه گردشگری جهانی قرار می دهد و در عین حال فرهنگ و میراث غنی این کشور را برجسته می‌کند.»

ولیعهد عربستان سعودی افزود:« بازدیدکنندگان از پروژه سوده این فرصت را خواهند داشت تا زیبایی‌های قله سوده را ببینند، فرهنگ و میراث غنی آن را کشف کنند و مهمان‌نوازی اصیل جامعه محلی را تجربه کنند. قله سوده در میان فضای سبز و بر فراز ابرها، تجربه‌های فراموش‌نشدنی را ارائه می‌دهد.»

بر اساس این پروژه تا سال ۲۰۳۳، خدمات مهمان‌نوازی لوکس به بیش از دو میلیون بازدیدکننده در سال ارائه خواهد شد.

طراحی پروژه نیز به گونه‌ای صورت گرفته که بازتابی از سبک‌های سنتی و معماری محلی باشد و میراث فرهنگی و چشم‌انداز منطقه را ارتقاء دهد.

تهلال، سحاب، صبره، جرین، رجال و صخره سرخ شش قصد گردشگری این پروژه هستند که هر کدام مجموعه‌ای از امکانات در سطح جهانی از جمله هتل‌ها، استراحتگاه‌های کوهستانی لوکس، کلبه‌های مسکونی، ویلاها، جاذبه‌های تفریحی و تجاری، و همچنین فضاهای باز اختصاص داده‌شده به ورزش، ماجراجویی، سلامتی و فرهنگ را ارائه می‌دهند.

بیشتر از جهان