چگونه شاهدخت دایانا ۲۶ سال پس از مرگ نیز بر کیت و مگان تاثیر می‌گذارد؟

 دایانا اگر بود، با فشارهایی که مارکل به‌عنوان یکی از اعضای ارشد سلطنتی با آن روبرو شد، «همدردی» می‌کرد

دوشس ساسکس ۴۲ ساله و شاهدخت ولز ۴۱ ساله اغلب در انتخاب مد و کارهای خیریه‌ای که انجام می‌دهند، از دایانا الهام می‌گیرند-AFP

با مرگ شاهدخت دایانا در ۳۱ اوت ۱۹۹۷ در تصادف رانندگی در سن ۳۶ سالگی، جهان یکی از نمادهای خود را از دست داد.

میراث دایانا نه‌تنها از طریق پسرانش، شاهزاده هری و شاهزاده ویلیام، بلکه به‌واسطه همسران آن‌ها، مگان مارکل و کیت میدلتون، زنده می‌ماند.

دوشس ساسکس ۴۲ ساله و شاهدخت ولز ۴۱ ساله اغلب در انتخاب مد و کارهای خیریه‌ای که انجام می‌دهند، از دایانا الهام می‌گیرند.

اینک ۲۶ سال پس از مرگ دایانا، کارشناسان سلطنتی مهم‌ترین درس‌هایی را که این دو زن می‌توانند از زندگی کوتاه، اما تاثیرگذار دایانا بیاموزند، به اشتراک می‌گذارند.

نیویورک‌تایمز به نقل از جاناتان ساسردوتی در گفت‌وگو با فاکس نیوز، نوشت میدلتون و مارکل با گذر زمان از زیر سایه دایانا خارج خواهند شد. او در ادامه به میراث به‌جامانده از دایانا اشاره کرد و افزود آنچه او از خود به‌جا گذاشته، آگاهی است. به عقیده ساسردوتی، به‌دلیل تاثیر شاهدخت دایانا، زنانی که با خانواده سلطنتی ازدواج می‌کنند می‌دانند که با چه چیزهایی، چه خوب و چه بد، ازدواج می‌کنند.

او ادامه داد که آن‌ها با آگاهی از زندگی ممتاز و تجملاتی که در پیش خواهند داشت، و مشکلات و چالش‌های احتمالی ناشی از آن، این انتخاب دشوار را انجام می‌دهند.

شاهدخت محبوب مردم از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۶، با شاهزاده (پادشاه فعلی) چارلز ازدواج کرد.

آن‌ها رابطه بسیار پرچالشی داشتند و شایعاتی مبنی بر خیانت در اطراف هر دوی آن‌ها جاری بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 دایانا تا قبل از مرگش یکی از پرعکس‌ترین افراد جهان بود، و همیشه با قرار گرفتن در کانون توجه‌ها درگیر بود.

او در مصاحبه‌ای که در سال ۱۹۹۵ با برنامه «پانوراما» تلویزیون بی‌بی‌سی داشت، درد خود را از عضویت در خانواده سلطنتی توصیف کرد و به مارتین بشیر، مصاحبه‌کننده، توضیح داد که این مجموعه او را یک «دردسر» و «مسئولیت» می‌بیند.

زمانی که هری ۳۸ ساله و مارکل در سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفتند از خانواده سلطنتی خارج شوند، به نظر می‌رسید که تاریخ تکرار می‌شود.

آن‌ها یک سال بعد مصاحبه کاملی با اپرا وینفری انجام دادند و به درگیری‌های خود در خانواده سلطنتی پرداختند.

یکی دیگر از کارشناسان سلطنتی به فاکس‌نیوز گفت دایانا اگر بود، با فشارهایی که مارکل به‌عنوان یکی از اعضای ارشد سلطنتی با آن روبرو شد، «همدردی» می‌کرد.

به نظر کریستوفر اندرسن، نویسنده کتاب «پادشاه»، اگر دایانا بود، به مارکل اجازه می‌داد که سرش را بر شانه او بگذارد و گریه کند. او همچنین معتقد است که دایانا می‌توانست به مگان و هری توصیه‌های ارزشمندی درباره نحوه کنار آمدن با خانواده بدهد.

این نویسنده همچنین خاطرنشان کرد که اگر امروز یک نظرسنجی انجام شود، دایانا به‌راحتی عنوان محبوب‌ترین عضو خانواده سلطنتی در تمام دوران را به دست خواهد آورد.

به عقیده اندرسن، دایانا از اینکه هری و ویلیام «عاشق دو زن جوان پویا و جذاب شدند و با آن‌ها ازدواج کردند، هیجان‌زده می‌شد». او خاطرنشان می‌کند که احتمالا دایانا خیالش از بابت میدلتون راحت می‌بود، زیرا او همه انتظارات عروسی را که قرار است ملکه شود، برآورده می‌کند.

به عقیده او، دایانا با مگان نیز در بدو امر خوشحال بود و به‌شدت با او به‌عنوان یک هنرپیشه آمریکایی دورگه هم‌ذات‌پنداری می‌کرد. اما اندرسون معتقد است که دایانا خروج مگان و هری از خانواده سلطنتی و اختلافات بین دو برادر را تایید نمی‌کرد.

بیشتر از زندگی