چه کسانی در صف تاج و تخت بریتانیا ایستاده‌اند؟

از شاهزاده ویلیام تا شاهزاده هری؛ در اینجا فهرست تمام کسانی که در نوبت شاه یا ملکه شدن در بریتانیای کبیر قرار دارند، آمده است

امسال با درگذشت ملکه الیزابت دوم، بریتانیا با طولانی‌مدت‌ترین حکمران تاریخ خود خداحافظی کرد.

در ۷۰ سال سلطنت الیزابت، تغییرات زیادی در صف جانشینی سلطنت بریتانیا پدید آمد و پس از مرگ ملکه، پسرش شاه چارلز سوم، پادشاه بعدی بود که بر تخت نشست.

صدها سال است که صف جانشینی سلطنت تعیین می‌کند چه کسی شاه یا ملکه بعدی بریتانیای کبیر باشد. حالا با آمدن نسل جدید خانواده سلطنتی، فهرست بلندبالایی از افرادی داریم که ممکن است پادشاه آینده ما [بریتانیایی‌ها] باشند.

از شاهزاده ویلیام تا شاهدخت یوژنی و همه افراد بین این دو نفر؛ اینجا همه کسانی که اکنون در صف تاج و تخت بریتانیا قرار دارند، آمده‌اند:

شاهزاده ویلیام، دوک کمبریج

شاهزاده ویلیام حالا پس از پادشاهی پدرش، اولین نفر در صف تاج‌ و تخت بریتانیا است. این دوک که او را پس از مرگ ملکه، به نام شاهزاده ولز نیز می‌شناسند، اولین فرزند شاه چارلز سوم است و وقتی شاه شود، کیت میدلتون ملکه خواهد شد.

شاهزاده جورج

شاهزاده جورج، اولین پسر شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون، پس از پدرش دومین نفر در صف تاج و تخت است. این شاهزاده ۹ساله وقتی روزی به پادشاهی برسد، به نام شاه جورج هفتم شناخته خواهد شد؛ اما تا آن زمان، دوک و دوشس کمبریج می‌خواهند او تا حد ممکن، در شرایط معمولی بزرگ شود.

شاهدخت شارلوت

پس از تصویب اصلاحیه قانون جانشینی سلطنت در سال ۲۰۱۳ (که بر اساس آن بزرگ‌ترین فرزند فارغ از جنسیت ابتدا به سلطنت می‌رسد)، شاهدخت شارلوت سومین کسی است که پس از برادر بزرگ‌ترش در نوبت سلطنت قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از تصویب آن اصلاحیه قانون، برادر کوچک‌ترش، لویی، صرفا به دلیل جنسیتش در صف رسیدن به سلطنت از او جلوتر بود اما اگر شاهزاده جورج روزی فرزندی داشته باشد، او نفر اول در صف رسیدن به سلطنت خواهد بود.

شاهزاده لویی

شاهزاده لویی چهار ساله، فرزند سوم شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون در حال حاضر بعد از خواهر و برادر بزرگ‌تر خود چهارمین نفر در صف تاج و تخت است.

شاهزاده هری

شاهزاده هری به عنوان فرزند دوم شاه چارلز سوم و شاهدخت دایانای فقید بعد از برادر و برادرزاده‌هایش، پنجمین نفر در صف  تاج و تخت است. همسرش مگان مارکل هم مثل دوشس کمبریج در صف تاج و تخت نیست؛ اما دو فرزندان آن‌ها در این صف قرار دارند.

عالیجناب آرچی مونت‌باتن–وینزر

آرچی مونت‌باتن–وینزر سه ساله، نخستین فرزند دوک و دوشس ساسکس، بعد از پدر، عمو و عموزاده‌هایش ششمین نفر در صف تاج و تخت است.

دوشیزه لیلی‌بت مونت‌باتن–وینزر

لیلی‌بت، دومین فرزند دوک و دوشس ساسکس، هفتمین نفر در صف تاج و تخت است. نام این کودک یک ساله به لقب ملکه الیزابت دوم فقید در خاندان سلطنت اشاره دارد و نام میانی او، دایانا، برگرفته از نام شاهدخت دایانا، مادر فقید هری، است.

شاهزاده اندرو، دوک یورک

شاهزاده اندرو، فرزند دوم ملکه الیزابت دوم و برادر کوچک‌تر شاه چارلز سوم، هشتمین نفر در صف تاج و تخت است. این عضو خاندان سلطنت که اتهام‌های آزار جنسی را تکذیب کرده است، از همسر سابقش، ربه‌کا فرگوسن، دو فرزند دارد. فرزندان و نوه‌های او نیز در صف جانشینی قرار دارند.

شاهدخت بئاتریس یورک

شاهدخت بئاتریس نهمین نفر در صف تاج و تخت است. فرزند یک ساله‌ او، سیه‌نا الیزابت ماپلی موزی، از همسرش ادواردو ماپلی موزی، نیز دهمین نفر در این صف است.

شاهدخت یوژنی یورک

شاهدخت یوژنی، خواهر کوچک‌تر شاهدخت بئاتریس و دختر شاهزاده اندرو و ربه‌کا فرگوسن، نفر یازدهم در صف تاج و تخت است. عالیجناب آگست بروکزبنک، پسر او از همسرش جک بروکزبنک، نفر دوازدهم در صف است.

بعد از شاهدخت‌های یورک به ترتیب شاهزاده ادوارد، ارل وسکس، دو فرزندش، سپس شاهدخت آن، فرزندانش و نوه‌هایش قرار دارند.

© The Independent

بیشتر از زندگی