عربستان سعودی در طول یک سال به ۱۰۰ هزار شهروند آموزش دیجیتال ارائه می‌دهد

برنامه «فیول» بیش از ۴۰ مسیر یادگیری و ۲۰۰ برنامه در هشت بخش کلیدی دارد

عربستان سعودی برای آموزش ۱۰۰ هزار شهروند در طول یک سال برای فراگرفتن مهارت‌های لازم برای شغل‌های دیجیتال تلاش می‌کند. به گزارش العربیه، چند نهاد سعودی در یک بیانیه خبری مشترک از این پروژه که «فیول» (سوخت) نام دارد خبر دادند. این پروژه به‌طور مشترک به‌وسیله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی، آکادمی دیجیتال سعودی، مرکز ملی آموزش دیجیتال و شرکت آمریکایی «کورسیرا»، پیش خواهد رفت.

چندی پیش وزارت ارتباطات سعودی «آکادمی دیجیتال سعودی» را راه‌‌اندازی کرد و قرار است این موسسه مسئول اصلی این طرح باشد. هدف از ایجاد این آکادمی، توانمندسازی جوانان و آماده کردن آن‌ها برای بازار کار دیجیتال سعودی است. شهروندان سعودی، چه آن‌ها که شاغل‌اند و می‌خواهند مهارت‌های خود را بهبود بخشند و چه آن‌ها که به‌دنبال اشتغال‌اند، مخاطب اصلی این پروژه جدید محسوب می‌شوند. جوانان و فارغ‌التحصیلان سعودی نیز به‌طور مشخص هدف این پروژه‌اند.

برنامه «فیول» بیش از ۴۰ مسیر یادگیری و ۲۰۰ برنامه در هشت بخش کلیدی دارد و ازاین‌رو، راه‌های منعطفی در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد که از‌طریق آن‌ها می‌توانند به شغل‌های مختلفی برسند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

العربیه در گزارش خود دراین‌باره گفت این پروژه نفع بسیاری برای اقتصاد دیجیتال سعودی خواهد داشت، به رشد صنایع کمک می‌کند و به افزایش رفاه منجر می‌شود. محمد السحیم، مدیرعامل آکادمی دیجیتال، گفت این پروژه دقیقا همگام با اهداف آکادمی برای بهبود قابلیت‌های دیجیتال جوانان سعودی و تجهیز آن‌ها «با ابزار لازم برای موفقیت در عصر اقتصاد دیجیتال است.»

کابینه سعودی پیش‌ازاین مرکز ملی آموزش دیجیتال را ایجاد کرده بود تا مرکزی مستقل برای افزایش اعتماد به امر آموزش اینترنتی باشد و به قشرهای مختلف جامعه فرصتی برای آموزش‌های این‌چنینی ارائه کند. دکتر عبدالله الولیدی، مدیرکل این مرکز، گفت: «ما به ارائه آموزش با کیفیت و قابل‌اعتماد متعهدیم.»

همکاری کورسیرا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آموزش اینترنت در جهان نیز از جنبه‌های قابل‌توجه این برنامه است. جف مگیونگالدا،‌ مدیرعامل این شرکت آمریکایی، گفت: «در عصری که تحول دیجیتال، هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های نوظهور مطالبات جدیدی درون صنعت ایجاد می‌کنند، همکاری ما با وزارت ارتباطات و آکادمی دیجیتال سعودی قدمی به‌ سوی  آماده‌سازی نیروی کار عربستان سعودی برای آینده است.»