ولیعهد عربستان سعودی: پروژه «درعیه» به پروژه‌های بزرگ تابع صندوق سرمایه‌گذاری عمومی می‌پیوندد  

شهر نیوم، دریای سرخ، القدیه و روشن، پروژه‌های عظیم دیگر در صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی‌اند

منطقه الطریف با ارگ معروفش، مقر اصلی قدرت خاندان آل سعود بود-Fayez Nureldine / AFP

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد پادشاهی سعودی، روز دوشنبه از الحاق پروژه «درعیه» به پروژه‌های بزرگ تابع صندوق سرمایه‌گذاری عمومی این کشور خبر داد. 

با اعلام این خبر، درعیه به پنجمین پروژه کلانی تبدی می‌شود که در سبد سرمایه‌گذاری رفاهی کشور قرار گرفته‌اند.

شهر نیوم، دریای سرخ، القدیه و روشن (ROSHN)، پروژه‌های عظیم دیگر در صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی‌اند.

خبرگزاری عربستان سعودی با استناد به اطلاعیه ولیعهد سعودی گزارش داد که توسعه دیریه قبلا زیر نظر «اداره توسعه دروازه دیریه» بود که با تغییرات جدید کماکان به نقش نظارتی خود ادامه می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دروازه درعیه یک میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود. توسعه دروازه درعیه که در مرکز شهر تاریخی الطریف قرار دارد یکی از پروژه‌های گردشگری در عربستان سعودی است و پیش‌بینی شده است تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۲۷ میلیون بازدیدکننده را به خود جذب کند. 

محوطه دروازه درعیه ۱۴ میلیون متر مربع مساحت دارد که  ۳.۵ میلیون متر مربع از آن به عابران پیاده اختصاص خواهد یافت. هیئت توسعه دروازه درعیه در سال ۲۰۱۷ با فرمان پادشاهی سعودی تاسیس شد و مرحله اول اجرا با کارهای زیرساختی آغاز شده است. 

این پروژه‌های عظیم با تاسیس بخش‌های جدید، بهبود شراکت میان بخش دولتی و خصوصی، و تقویت سرمایه‌گذاری و گسترش فرصت‌های شغلی، ستونی مهمی از استراتژی کلی متنوع‌سازی اقتصاد پادشاهی عربستان سعودی را تشکیل می‌دهند. 

پروژه عظیم و ۵۰ میلیارد دلاری درعیه، در بخش‌های مختلف اجرا و راه‌اندازی می‌شود و یک رشته از مجلل‌ترین مجتمع‌های مسکونی، مراکز تجاری و سرگرمی و فرهنگی و رستوران‌ها و هتل‌ها است که به سبک معماری سنتی «نجدی»‌ در کنار مناطق محافظت‌شده و اماکن فرهنگی احداث می‌شوند.

 درعیه در حومه ریاض، واقع بر واحه‌ای که از کرانه‌های وادی حنیفه منشعب می‌شود قرار دارد و دیوارهای خشتی آن روزگاری یک شهر بیابانی پررونق را در دل خود جا داده بود که مولد فرهنگ و تجارت بود. 

منطقه الطریف با ارگ معروفش، مقر اصلی قدرت خاندان آل سعود بود. این شهر در سال ۱۷۲۷ به عنوان پایتخت کشور نامگذاری شد و پایه‌هایی را برای آنچه که بعدا به عربستان سعودی متحد تبدیل شد، پی‌ریزی کرد. 

بیشتر از جهان