بخش‌هایی از پرونده کیفری جدید علیه ترامپ بلافاصله پس از انتشار حذف شد

ترامپ قاضی دادگاه در واشنگتن را متهم کرد که سو‌گیری دارد و بسیار جانبدارانه و نامنصفانه اقدام می‌کند

در ادامه فشارهای قضایی به دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهوری سابق آمریکا و نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان، دوشنبه، ۱۴ اوت (۲۳ مرداد)، یک سند دوصفحه‌ای از پرونده کیفری دادستان منطقه‌ای جورجیا علیه ترامپ به‌ صورت عمومی منتشر شد، اما اندکی بعد از وبسایت دادگاه منطقه فولتون کانتی ایالت جورجیا حذف شد.

وبسایت خبری پولیتیکو شامگاه دوشنبه، نوشت که این سند که نخستین ‌بار خبرگزاری رویترز درباره آن گزارش داده بود، حاوی جزئیاتی از پرونده کیفری رئیس‌ جمهوری سابق آمریکا در دادگاه منطقه‌ای جورجیا است.

بر اساس این سند حذف‌شده، دادگستری ایالات متحده ۱۲ اتهام دیگر را زیر عنوان کلی «تلاش برای دخالت در نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در جورجیا» علیه رئیس‌ جمهوری سابق مطرح کرده است.

هیئت منصفه ویژه دادگاه منطقه‌ای جورجیا، کار خود را از دوشنبه آغاز کرد و اظهارات برخی از شاهدان نیز در این روز ثبت و صورت‌جلسه شد.

دونالد ترامپ همزمان تانیا چوتکان، قاضی مسئول رسیدگی به پرونده کیفری ترامپ در واشنگتن را متهم کرد که سوگیری دارد و «بسیار جانبدارانه و نامنصفانه» عمل می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری اسوشیتدپرس دوشنبه شب در گزارشی، به ‌نقل از فانی ویلیس، سخنگوی دادستان ناحیه فولتون ایالت جورجیا، نوشت که «محتوای سند منتشرشده نادرست بوده است»، اما از اظهارنظر بیشتر درباره گزارش خبرگزاری رویترز و فهرست اتهام‌های تازه علیه رئیس‌ جمهوری سابق آمریکا خودداری کرد.

پیش‌تر، خبرگزاری بلومبرگ سوم اوت، در روز نخست رسیدگی به اتهام‌های کیفری ترامپ در دادگاه فدرال واشنگتن، در معرفی چوتکان نوشته بود: «او از حامیان آشکار باراک اوباما، رئیس‌ جمهوری دموکرات اسبق آمریکا، به‌شمار می‌رود و قبلا هم احکام سنگینی علیه برخی از حامیان ترامپ و عوامل حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا صادر کرده است. تانیا چوتکان زنی سیاه‌پوست و ۶۱ ساله است که در جامائیکا به‌دنیا آمده است.»

از زمان خروج ترامپ از کاخ سفید، سه پرونده کیفری با ده‌ها اتهام مختلف، علیه رئیس جمهوری سابق آمریکا تشکیل شده است. طرح اتهام دخالت در نتایج انتخابات ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا، پرونده کیفری چهارم ترامپ به‌شمار می‌رود.

ترامپ و تیم حقوقی او تمام اتهام‌‌های کیفری او را رد کرده‌اند. در مقابل، ترامپ دموکرات‌ها را متهم می‌کند که از ظرفیت‌های دستگاه قضایی ایالات متحده به مثابه سلاحی برای ضربه زدن به او در کارزار انتخابات سال آینده استفاده می‌کنند.

بیشتر از جهان