میزبانی روسیه از مقام‌های ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران

جمهوری اسلامی ایران مجموعه متنوعی از پهپادهای نظامی خود را در نمایشگاه صنایع نظامی مسکو به‌ نمایش گذاشت

همزمان با برگزاری نمایشگاه صنایع نظامی مسکو، مقام‌های نظامی این کشور میزبان عزیز نصیرزاده، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه او شدند.

خبرگزاری دولتی ایرنا دوشنبه، ۲۳ مرداد‌ (۱۴ اوت)، در گزارشی، به ‌نقل از رضا خسروی مقدم، وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، نوشت که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، هیئتی از مقام‌های ارشد نظامی حکومت ایران را به سرپرستی نصیرزاده به مسکو دعوت کرده است.

خبرگزاری حکومتی فارس نیز شامگاه دوشنبه به نقل از جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مسکو نوشت: «همکاری‌های نظامی جمهوری ایران و روسیه ادامه می‌يابد.» نصیرزاده مدعی شد که همکاری‌های نظامی تهران و مسکو، برای «تامین امنیت در سطح بین‌المللی» است.

از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، همکاری‌های نظامی تهران و مسکو افزایش یافته است و نمایندگان دو طرف در موضع‌گیری‌های مشابه، بر ادامه این همکاری‌ها تاکید داشته‌اند.

در برابر، مقام‌های اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا، بارها جمهوری اسلامی ایران را متهم کرده‌اند که با ساخت و تامین پهپادهای نظامی برای ارتش روسیه، در جنگ اوکراین دخالت کرده‌ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیروهای نظامی روسیه متهم‌اند که از پهپادهای انتحاری ساخت حکومت ایران، برای هدف قرار دادن مراکز غیرنظامی و زیرساخت‌های شهری اوکراین استفاده می‌کنند.

همزمان با سفر هیئت نظامی جمهوری اسلامی ایران به مسکو، خبرگزاری دولتی تاس روسیه، عصر دوشنبه، ۱۴ اوت، در گزارشی نوشت که جمهوری اسلامی ایران مجموعه متنوعی از پهپادهای نظامی خود را در نمایشگاه صنایع نظامی روسیه به ‌نمایش گذاشته است.

به‌گزارش این خبرگزاری، در غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه نظامی مسکو، پهپادهای آرش، ابابیل-۵، کرار و نیز سامانه‌ جنگ الکترونیک هانتر-۲ حضور دارند.

به‌گزارش رسانه‌های داخلی ایران، وزیر دفاع روسیه از غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه مسکو دیدن کرده است و مقام‌های ارشد نظامی جمهوری اسلامی نیز قرار است علاوه بر دیدار با همتایان روس خود، با شماری از روسای هیئت‌های خارجی شرکت‌کننده در نمایشگاه نظامی مسکو دیدار و گفت‌وگو کنند.

بیشتر از جهان