ترور نافرجام وزیر دفاع لبنان

در جریان درگیری‌ عوامل وابسته به حزب‌الله لبنان و افراد محلی در یک منطقه‌ مسیحی‌نشین بیروت، دو تن کشته شدند

میشل عون رئیس جمهوری لبنان و موریس اسلیم وزیر دفاع لبنان در مراسم سالگرد روز استقلال لبنان، نوامبر ۲۰۲۱ - ANWAR AMRO AFP

عصر روز پنجشنبه، خودرو حامل موریس سلیم، وزیر دفاع لبنان، در منطقه «جسر الباشا» بیروت هدف گلوله قرار گرفت، اما او از این حمله مسلحانه جان سالم به‌ در برد. حمله تروریستی به وزیر دفاع لبنان در میانه تشدید بحران‌ سیاسی در آن کشور رخ داد.

شبکه خبری عرب‌ نیوز شامگاه پنجشنبه در گزارشی به‌نقل از منابع محلی نوشت که در جریان این تیراندازی، خودرو حامل موریس سلیم آسیب دید، اما خودش سالم است و به مکانی امن منتقل شده است.

خبرگزاری رسمی لبنان به‌نقل از دفتر وزیر دفاع نوشت خودرو او هدف اصابت دو گلوله قرار گرفت.

در این میان، شبکه خبری المانیتور شامگاه پنجشنبه ۱۰ اوت (۱۹مرداد) ضمن اشاره به حادثه واژگون شدن کامیون مهمات حزب‌الله، تیراندازی عصر پنجشنبه در مرکز بیروت را نشانه دیگری از تشدید بی‌ثباتی‌ در لبنان خواند.

ارتش لبنان روز پنجشنبه اعلام کرد در جریان واژگون شدن یک کامیون متعلق به گروه مسلح حزب‌الله در شرق بیروت، مجموعه‌ای از مهمات این گروه را کشف کرده است. گروه حزب‌الله لبنان وابسته به حکومت جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در جریان درگیری‌ روز چهارشنبه عوامل وابسته به حزب‌الله لبنان با افراد محلی در یک منطقه‌ مسیحی‌نشین بیروت، دو تن کشته شدند. بر اساس گزارش‌ها، این درگیری پس از واژگون شدن کامیون پر از مهمات حزب‌الله رخ داد. این مهمات به یک مرکز نظامی منتقل شده است.

بر اساس گزارش‌ها، کامیون مهمات حزب‌‌الله در مسیر بزرگ‌راه بیروت به دره بقاع در نزدیکی یک ایست بازرسی واژگون شد و نیروهای حزب‌الله بلافاصله منطقه را محاصره کردند که در پی آن، با افراد محلی درگیر شدند.

کشور کوچک لبنان با بحران‌های سیاسی و اقتصادی چندجانبه‌ای رو‌به‌رو است. در سال‌های گذشته، تنش‌ میان نیروهای حزب‌‌الله و مخالفانش و حزب‌های مسیحی که نزدیک به غرب به‌حساب می‌آیند افزایش یافته است. در اکتبر سال ۲۰۲۱، در جریان درگیری در یک منطقه حائل میان محله‌های مسلمان‌نشین و مسیحی‌نشین بیروت هفت تن کشته شدند.

بیشتر از جهان