‏«باربی» مردهای بیشتری را مشتری بوتاکس کرد

پولی که مردان خرج بوتاکس می‌کنند از سال ۲۰۰۰ تا کنون ۴۰۰ درصد افزایش یافته است

بوتاکس را مردانی انتخاب می‌کنند که نمی‌خواهند زیر تیغ جراحی بروند-CANVA

به‌علت افزایش تقاضا برای داشتن پوستی بدون چین و چروک، مردان هم بالاخره وارد بازار ۶.۴ میلیارد دلاری بوتاکس می‌شوند. برخی معتقدند این موج جدید را «باربی» یا بهتر بگوییم «کن» راه انداخت.

به نظر می‌رسد صنعت زیبایی در مورد تغییر ظاهر زنان به نقطه اشباع کامل رسیده است، بنابراین اکنون توجه خود را به مردان معطوف کرده است.

طبق گزارش انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، پولی که مردان خرج بوتاکس می‌کنند از سال ۲۰۰۰ تا کنون ۴۰۰ درصد افزایش یافته است. فقط در سال ۲۰۲۰، تخمین زده می‌شود که ۲۶۵۰۰۰ مرد در آمریکا بوتاکس تزریق کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این موج، که به‌اصطلاح «Brotox» خوانده می‌شود، کاربران مرد در اپلیکیشین تیک‌تاک را می‌بینید که چهره‌های به‌تازگی روتوش شده‌شان را به رخ می‌کشند، زیرا که این تزریق‌ها دیگر فقط برای زنان نیست. تقاضای نسل Z (متولدان اواسط تا اواخر دهه ۱۹۹۰ تا اوایل دهه ۲۰۱۰) برای عمل‌های زیبایی‌ اکنون به اوج رسیده است.

گرچه برخی از مردان سال‌ها است به تزریق بوتاکس رو‌ی برده‌اند، دکتر جنیفر لوین، جراح پلاستیک، می‌گوید که به‌تازگی شاهد افزایش مشتریان مردان بوده است.

او با اشاره به اینکه میل به داشتن اعتماد به‌ نفس، به‌ویژه در محل کار رقابتی، یکی از نیروهای محرک پشت محبوب شدن بروتاکس است، به نیویورک پست می‌گوید: «مردان بیشتر و بیشتر وارد عمل می‌شوند و بخش فزاینده‌ای از این عمل می‌شوند. مردها هم می‌خواهند خوب به نظر برسند!»

بوتاکس را مردانی انتخاب می‌کنند که می‌خواهند بدون اینکه زیر تیغ جراحی بروند سریع و ارزان صورت خود را از خطوط و چین‌ و چروک‌ها پاک کنند.

احتمال دارد که مردان قبل از این هم سراغ بوتاکس و امثال آن می‌رفته‌اند، اما آشکارا درباره آن صحبت نمی‌کردند. حالا برخی از این مردان، پزشکان، و حتی شریکان زندگی آن‌ها با افتخار تغییرهای ناشی از استفاده بوتاکس در چهره‌شان را نشان می‌دهند و دیگران را تشویق می‌کنند که روی صورت و ظاهر خود سرمایه‌گذاری کنند. هشتگ بروتاکس تا کنون بیش از ۱۷ میلیون بار استفاده شده است.

لیانا ساهاکیان، پرستار و یکی از بنیان‌گذاران لس‌آنجلس لاوره استتیک، گفت که تخمین زده می‌شود ۲۰ درصد از مراجعان مردان باشند، موج رو به رشدی که ممکن است به لطف «نگرش در حال تغییر به خودمراقبتی و آراستن خود» به راه افتاده باشد.

او می‌گوید: «در چند سال گذشته، شاهد افزایش مداوم مراجعه‌کنندگان مردی هستیم که جویای درمان‌های گوناگون زیبایی‌اند. گرچه در این راه بوتاکس پیشتاز است، روش‌هایی مانند پرکننده‌های پوستی یا فیلرها و درمان‌های لیزری نیز مورد توجه مشتریان مرد ما قرار گرفته‌ است.»

بیشتر از مُد و زیبایی