رهبر کره شمالی همزمان با برکناری فرمانده ارشد دستور آمادگی برای جنگ احتمالی صادر کرد

کیم جونگ اون همچنین هدفی مبنی بر افزایش ظرفیت تولید سلاح تعیین کرده است

کیم جونگ‌اون در حال تیراندازی در کارخانه اسلحه‌سازی-KCNA via REUTERS

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز پنجشنبه همزمان با انفصال فرمانده ارشد نظامی کشور از خدمت، خواستار آمادگی بیشتر ارتش برای جنگ احتمالی، افزایش تولید تسلیحات و همچنین گسترش مانور‌های نظامی شد.
به گزارش رویترز به نقل از رسانه دولتی کره شمالی، کیم جونگ اون این اظهارات را در جلسه کمیسیون مرکزی ارتش بیان کرد. در این جلسه طرح‌هایی در جهت اقدام متقابل با هدف بازدارندگی دشمنان کره شمالی به بحث گذاشته شد. اطلاع دقیقی از این طرح‌ها در دست نیست.
بنابر گزارش رسانه دولتی کره شمالی، ری یونگ گیل، جانشین پاک سو ایل، رئیس ستاد کل ارتش و فرمانده ارشد شد. مشخص نیست که آیا ری نقش خود به عنوان وزیر دفاع کره شمالی را حفظ خواهد کرد یا خیر.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


براساس این گزارش، کیم جونگ اون همچنین هدفی مبنی بر افزایش ظرفیت تولید سلاح تعیین کرده است.
او هفته گذشته نیز ضمن بازدید از کارخانه‌های تولید کننده تسلیحات، خواستار افزایش تولید موتورهای موشک، تسلیحات توپخانه و سایر سلاح‌ها شد.
کیم در تصاویر منتشر شده از رسانه دولتی کره شمالی روی نقشه، سئول و مناطق اطراف را نشان می‌دهد.
ایالات متحده، کره شمالی را به فراهم کردن تسلیحاتی نظیر گلوله‌های توپخانه، راکت و موشک برای روسیه در جنگ اوکراین متهم می‌کند. این درحالی است که روسیه و کره شمالی این ادعا‌ها را بی‌اساس خوانده و رد می‌کنند.
بنابر گزارش رسانه دولتی کره شمالی، کیم همچنین از ارتش این کشور خواست که با به‌کارگیری آخرین تسلیحات، خود را برای مبارزه آماده کند.
کره شمالی قرار است، روز ۹ سپتامبر به مناسبت هفتاد‌و‌پنجمین سالگرد «روز تاسیس جمهوری» رژه نظامی برگزار کند. این کشور همچنین تعدادی گروه شبه‌نظامی دارد که از آن‌ها برای تقویت قوای نظامی خود بهره می‌گیرد.
آمریکا و کره جنوبی هم قرار است از ۲۱ تا ۲۴ اوت مانور نظامی مشترکی را برگزار کنند. کره شمالی این مانور را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند.

بیشتر از جهان