تیم ملی فوتسال افغانستان نایب قهرمان مسابقات مرکز آسیا شد

تیم ملی فوتسال ایران جام قهرمانی را به خانه برد

اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان‌ــ طلوع نیوز

تیم ملی فوتسال افغانستان پس از پیروزی ۳ بر ۲ مقابل تیم ملی ترکمنستان، نایب قهرمان مسابقات فوتسال مرکز آسیا (کافکا) شد و با سه پیروزی، یک تساوی و یک باخت و کسب ۱۰ امتیاز پس از تیم ملی ایران، در رده دوم این مسابقات قرار گرفت.

در این مسابقات که به میزبانی تاجیکستان برگزار شد، شش کشور تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، ایران و افغانستان حضور داشتند.

تیم ملی افغانستان در نخستین بازی این رقابت‌ها، یکشنبه اول مرداد به مصاف تیم ملی قرقیزستان رفت و این بازی را ۵‌ــ۴ برد. پس از آن، روز دوشنبه چهارم مرداد در یک بازی نفسگیر، به دیدار ازبکستان رفت و ۴ــ۳ از سد ازبکستان نیز گذشت. افغانستان در سومین بازی مقابل حریف قدرتمندش، ایران، در یک بازی پرگل ۶-۱ نتیجه را واگذار کرد. البته با توجه به دو برد و یک باخت تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان، امید برای قهرمانی افغانستان هنوز هم وجود داشت اما با تساوی ۲ــ۲ جمعه ۸ مرداد افغانستان مقابل تاجیکستان، امید برای قهرمانی را از دست رفت و این تیم بر نایب قهرمانی تمرکز کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نایب قهرمانی افغانستان به نتیجه بازی روز یکشنبه مقابل ترکمنستان بستگی داشت. با توجه به اینکه تیم ترکمنستان تیم قدرتمند ایران را مغلوب کرده و ایران هم افغانستان را برده بود، استرس بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان بیش از حد بود. با این حال آن‌ها توانستند با یک بازی منسجم و حساب‌شده ۳ــ۲ از سد تیم ملی ترکمنستان بگذرند و نایب قهرمانی افغانستان را جشن بگیرند.

تیم ملی فوتسال افغانستان به دلیل اوضاع آشفته سیاسی در این کشور نتوانست به صورت مستمر در این بازی‌ها شرکت کند و به همین دلیل از حریفانش شناخت کمی داشت. با این حال مجید مرتضایی، مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان، با برگزاری چند اردوی تمرینی در ایران و لبنان و چند بازی دوستانه توانست تیمی یکدست برای بازی‌های مرکز آسیا مهیا کند.

پیروزی در بازی‌های فوتسال مرکز آسیا برای تیم ملی افغانستان مهم است اما این تیم خود را برای بازی‌های مقدماتی فوتسال جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند. این بازی‌ها از هفتم اکتبر به میزبانی اندونزی برگزار می‌شود و تیم ملی فوتسال افغانستان با تیم‌های عربستان سعودی، اندونزی و ماکائو هم‌گروه است. جام ملت‌های آسیا دروازه راهیابی به جام جهانی فوتسال است.

تیم ملی فوتسال افغانستان پیش از برگزاری مسابقات مرکز آسیا در رده ۲۳ آسیا و ۹۴ جهان قرار داشت اما با نایب قهرمانی در این جام، چندین پله صعود کرد.

بیشتر از ورزش