نتانیاهو خطاب به حسن نصرالله: بهتر است ما را آزمایش نکنید

نخست‌وزیر اسرائیل یکشنبه اعلام‌کرد که کشورش تحت‌تاثیر تهدیدهای دبیرکل حزب‌الله لبنان قرارنگرفته است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل - ABIR SULTAN/Pool via REUTERS

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، یکشنبه، ۳۰ ژوئیه (۸ مرداد)، در حاشیه نشست هفتگی کابینه‌اش، در واکنش به سخنان تهدیدآمیز حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان که شنبه بیان شده بود، اعلام‌ کرد که کشورش در وقت «عمل» نشان می‌دهد که قادر به چه کاری ‌است. 

او خطاب به رهبر حزب‌الله لبنان و متحد جمهوری‌اسلامی ایران تاکید کرد که «بهتر است که ما را آزمایش نکنید».

نتانیاهو با هشدار به حزب‌الله لبنان، گفت:‌ «ما تحت‌تاثیر تهدیدهای نصرالله قرار نگرفته‌ایم، در لحظه واقعی، او ما (اسرائیل) را در مقابل خود خواهد دید.» 

نخست‌وزیر اسرائیل در سخنان خود تصریح کرد که «حسن نصرالله به قدرت اسرائیل واقف است و می‌داند که (این تهدیدها) برای او و لبنان» بی‌فایده است. نتانیاهو تاکید کرد که دلیلی وجود ندارد که حزب‌الله لبنان بخواهد اسرائیل را آزمایش کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سیدحسن نصرالله شنبه، در روز عاشورا، در یک سخنرانی در جنوب بیروت، پایتخت لبنان، خطاب به حامیان و هواداران حزب‌الله گفت: «به اسرائیلی‌ها می‌گویم که باید مراقت هر گونه اقدام حماقت‌آمیز باشند، چرا که حزب‌الله لبنان درآزادسازی فلسطینی‌ها کوتاه نمی‌آید.» نصرالله به مقام‌های اسرائیل هشدارداد که حزب‌الله لبنان به هیچ صورتی سکوت نخواهد‌ کرد. 

کارشناسان نظامی نزدیک به دولت آمریکا می‌گویند که در هفته‌های اخیر و پس از هفت‌ ماه تظاهرات مخالفان دولت نتانیاهو در اسرائيل، فرماندهان آمریکایی در محافل خصوصی از نگرانی‌های خود درباره آینده ارتش اسرائیل صحبت می‌کنند.

برخی از نظامیان اسرائیل، از جمله صدها خلبان نیروی هوایی، اعلام‌ کرده‌اند که قصد دارند از خدمت در ارتش استعفا دهند. نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده و اسرائیل در هفته‌های اخیر هشدارداده‌اند که بحران هفت‌ماهه داخلی در اسرائیل، فرصت مناسبی به جمهوری‌ اسلامی ایران و متحدانش می‌دهد تا امنیت اسرائیل را به خطر اندازند. جمعه، ۲۸ ژوئیه، یک منبع امنیتی ارشد اسرائيل که نخواست نامش فاش شود، به وبسایت المانیتور گفت:«آمریکایی‌ها از آنچه این روزها در اسرائيل می‌گذرد، نگران‌اند. اگرچه روابط بین بایدن و نتانیاهو متزلزل است، مقام‌های ارتش آمریکا به فرضیه‌هایی چون تجزیه کلی کشور اسرائيل و آسیب‌هایی فکر می‌کنند که این بحران داخلی به ارتش می‌زند.» به گفته این مقام امنیتی، دهه‌ها است که اسرائیل به «ناو هواپیمابر آمریکا در خاورمیانه تبدیل شده‌ و تضعیف این ناو، موجب نگرانی مقام‌های آمریکایی است». 

بیشتر از جهان