اعتصاب بازیگران و نویسندگان مراسم جوایز امی را به تعویق انداخت

اعتصاب نویسندگان و بازیگران هالیوود در اعتراض به دستمزدها و فرصت‌های شغلی کم، ادامه دارد

هفتاد‌و‌پنجمین دوره جوایز امی، برای اولین بار در بیش از دو دهه گذشته، با ادامه اعتصاب نویسندگان و بازیگران هالیوود، به تعویق افتاد. مراسم جوایز امی پیش‌ازاین قرار بود در ۱۸ سپتامبر از شبکه فاکس پخش شود. این رسانه گزارش داد به فروشندگان بلیت این رویداد گفته‌اند که مراسم در آن تاریخ پخش نخواهد شد. این اولین بار است که خبر رسمی تعویق تاریخ مراسم امسال منتشر می‌شود. به گزارش سی‌ان‌ان‌، تلویزیون فاکس تا این لحظه از اظهارنظر در مورد این موضوع خودداری کرده است.

پس از تاخیر در مراسم امی پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱، این اولین بار است که مراسم اهدای جوایز امی به تاخیر می‌افتد. با اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا در دوم مه، تولید در هالیوود به‌شدت کاهش یافت. پس از شروع اعتصاب اتحادیه بازیگران در ۱۴ ژوییه، تولید آثار بسیاری متوقف شد. اعتصاب هم‌زمان نویسندگان و بازیگران هالیوود نیز از دهه ۱۹۶۰ تا به امروز رخ نداده بود.

جوایز امی معمولا در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، زمانی که معمولا فصل جدید سریال‌های تلویزیونی آغاز می‌شود.

اعتصاب نویسندگان با بیش از ۱۱ هزار عضو پس از آن صورت گرفت که اتحادیه نویسندگان و تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون نتوانستند در مورد مسائل مربوط به قرارداد نویسندگان و کارکنان و همچنین مدت‌زمان استخدام آن‌ها در برنامه‌ها به توافق برسند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ای‌ام‌پی‌تی‌پی (AMPTP) نماینده شرکت‌های آمازون، اپل، سی‌بی‌اس، دیزنی، ان‌بی‌سی، یونیورسال، نتفلیکس، پارامونت گلوبال، سونی، سی‌ان‌ان، برادران وارنر و دیسکاوری است. این اتحادیه طرف حساب بازیگران و نویسندگان در این اعتصاب‌ها است.

بسیاری از نویسندگان اعلام کردند که دیگر نمی‌توانند فقط از راه نوشتن زندگی خود را تامین کنند و به‌دلیل تغییر پخش برنامه‌ها از طریق سنتی و کابلی به خدمات پخش اینترنتی، از کاهش فرصت‌های شغلی و از دست دادن برخی منابع درآمدشان رنج می‌برند. آخرین اعتصاب نویسندگان در نوامبر ۲۰۰۷ آغاز شد و با گذشت ۱۰۰ روز، تا فوریه ۲۰۰۸ ادامه یافت.

پخش اینترنتی برنامه‌های تلویزیونی نحوه پرداخت به نویسندگان را تغییر داده است. نویسندگان به‌طور سنتی بابت فیلمنامه‌ای که می‌نوشتند مبلغی دریافت می‌کردند. پس از آن برای پخش مجدد به‌صورت کابلی، فیلمنامه دوباره فروخته می‌شد و به منبع درآمد مهمی برای بسیاری از نویسندگان در طول سال‌ها تبدیل شده بود. اما بعید به نظر می‌رسد که وقتی محتوای اصلی را برای سرویس‌های پخش آنلاین تولید می‌کنند، با توجه به قراردادهای امروزی، مبلغ اضافه دیگری را با توجه به میزان فروش دریافت کنند.

بیشتر از جهان