بازگشت پرقدرت دامن ماکسی دهه ۷۰ در تابستان ۲۰۲۳

 این دامن‌های خنک و شیک راهشان را به کمد لباس چهره‌های معروف نیز باز کرده‌اند

هر تاپی که با شلوار می‌پوشید، با یک دامن میدی یا ماکسی سفید با هر برشی هم هماهنگ خواهد شد-facebook/theselfportrait

مد امسال کلی کوتاه و بلند شد. از یک‌سو دامن‌های بالای زانو به سکوهای نمایش و کمد لباس‌ مدل‌ها و ستاره‌هایی چون کندال جنر و هیلی بیبر راه پیدا کردند و از سوی دیگر همان‌ها دامن‌های بلند کولی‌وارشان را به عنوان یکی از لباس‌های اساسی تابستان به رخ کشیدند.

این مد کاربردی و شوخ‌وشنگ دهه ۱۹۷۰ نقطه مقابل ماکسی‌های تنگ سال گذشته است و به نظر می‌آید رنگ سفید این سبک بیشتر از بقیه رنگ‌ها طرفدار دارد.

طراحان امسال را صرف خلق بهترین دامن‌های بلند و روی‌زانوی سفید کردند و از اوایل بهار، ویترین فروشگاه‌ها از سی‌اواس گرفته تا رالف لورن و رو (The Row) پر از دامن‌هایی با قد بسیار بلند و پالت رنگ مرواریدی شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کافی است برای قدم زدن به یکی از خیابان‌های نیویورک بروید. بدون اینکه حتی یک رویداد مد در جریان باشد، این دامن‌ها را با تی‌شرت‌های سفید و چکمه‌های کابویی یا پیراهن‌های دکمه‌‌دار آکسفورد و کفش‌های تخت‌ مدل رقصنده‌های باله (Ballet Flats) بر تن زنان شیک‌پوش می‌بینید.

 این دامن‌های خنک و شیک راهشان را به کمد لباس چهره‌های معروف نیز باز کرده‌اند.

به عقیده نویسنده نشریه مد هارپر بازار، محبوبیت دامن‌های ماکسی و میدی را تا حدودی نیروهای خارج از کنترل مد تعیین می‌کنند. در مورد کوتاه و بلند شدن دامن‌ها در همبستگی معکوس با وضعیت اقتصادی مثلی وجود دارد که می‌گوید در زمان رکود اقتصادی، قد دامن‌ها بلند می‌شود.

ژاکلین الکساندرا کوهن، سردبیر ارشد مد و لوازم جانبی هارپر بازار، می‌گوید: «دامن‌های ماکسی گزینه‌ای جایگزین برای شلوار‌های چین‌دار گشاد و در نهایت برداشتی تازه از یک قطعه ضروری و اصلی کمد لباس‌اند.»

او می‌افزاید: هر تاپی که با شلوار می‌پوشید، با یک دامن میدی یا ماکسی سفید با هر برشی هم هماهنگ خواهد شد.

کوهن گفت: «این یک به‌روزرسانی بدون دردسر برای ظاهری زیبا و دخترانه است که می‌تواند با صندل‌های شیک ام پارسونز (Emme Parsons) یا کتانی‌های جدید ویلز بانر (Wales Bonner) متالیک آدیداس تکمیل شود.»

فصل گذشته چندین طراح تفسیرهای خود را از این قطعه جاودانه در نمایش‌های بهار و تابستان ۲۰۲۳ ارائه کردند. در حالی‌ که شانل نسخه راه‌راه و دکمه‌دار را ارائه می‌کرد، بلومارین (Blumarine) با نمایش دامن‌های ماکسی رنگارنگ با توردوزی‌های شلوغ، حال‌وهوای درهم و آشفته اواخر قرن بیستم را تداعی می‌کرد. دیور هم یک نسخه گلدوزی‌شده با روبان‌های سفید و توری نشانمان داد.

قد دامن‌ها مطمئنا دوباره کوتاه خواهد شد، اما مهم نیست که چه قد دامنی بر جهان مد حاکم است؛ خوب است که همیشه گزینه‌هایی مطابق با این سبک در کمد لباستان داشته باشید.

بیشتر از مُد و زیبایی