دامن میدی: پوشش مناسب سبک پاییزی

در سال‌های اخیر دامن‌های میدی دوباره راه خود را به بازار مصرف‌کنندگان باز کردند

تا قرن‌ها دامن بلند تنها پوشش پذیرفته شده پایین‌تنه برای زنان در اغلب کشورهای جهان بود، اما این روزها از دامن‌های کوتاه روی باسن گرفته تا دامن‌های کوتاه کلوش و البته دامن‌های بلند، قدرت انتخاب را برای افرادی که این سبک لباس را می‌پسندند، گسترده‌تر کرده است.

از قرن ۱۹ میلادی تا اوایل قرن بیستم طول دامن‌های زنان از قوزک پا تا روی زمین متغیر بود. در دهه اول قرن بیستم بود که طول دامن زنان به تدریج کوتاه‌تر شد و در کمتر از ۱۵ سال به زیر زانو رسید. پوشیدن دامن‌های کوتاه و بعدها خیلی کوتاه بالای زانو، بخشی از تلاش زنان برای دستیابی به حق انتخاب پوششان بود که در دهه ۶۰ میلادی حاصل شد و به دنبال آن موج فراگیری از دامن‌های کوتاه انگلیس و آمریکا را فرا گرفت. تغییرهای طول دامن در اواخر سال‌های ۶۰ میلادی به طراحی دامن‌های میدی، دامن‌های بلند تا میانه ساق پا و ماکسی، بلند تا پشت پا منجر شد و به این ترتیب حق انتخاب بیشتری در اختیار زنان قرار گرفت.

پس از آن و طبق قانون همیشگی مد، هر کدام از این مدل‌های دامن بارها مد شد و از مد افتاد تا جایی که در سال‌های اخیر دامن‌های میدی دوباره راه خود را به بازار مصرف‌کنندگان باز کردند. معمولا روزهای پایانی بهار و تابستان بهترین زمان پوشیدن آن‌هاست که با صندل‌های بندی یا بدون پاشنه، پیراهن‌های گشاد یا تاپ‌های راحت هماهنگ می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما دامن‌های میدی راحت‌تر و زیباتر از آن‌اند که به چند ماه گرم سال محدود شوند. به عقیده میلی ریچ، طراح مد، «با تغییر دامن‌های میدی تابستانی خود به فصل جدید، کمد لباس پایدارتری ایجاد می‌کنید و مد زنانه را در مسیر رسیدن به لباس‌های سنگین زمستانی هموارتر می‌کنید.» همین موضوع بهانه‌ای شد تا در این مقاله به این بپردازیم که چطور دامن‌های میدی‌تان را مطابق تغییر فصل برای پاییز به یک پوشیدنی زیبا تبدیل کنید.

قد مناسب دامن‌تان را پیدا کنید:

اصطلاح «طول متوسط» می‌تواند به معنی هر چیزی باشد که بین زانو و مچ پا قرار می‌گیرد، بنابراین مهم است که برشی را پیدا کنید که در آن احساس خوب و راحتی دارید. میلی توصیه می‌کند برشی را انتخاب کنید که درست زیر یا بالای بزرگترین قسمت ساق پا تمام شود. او می‌گوید: «این کار جذاب‌ترین ظاهر شما را تضمین می‌کند.» این قد ایده‌آلی برای هماهنگ کردن ظاهر خود با چکمه‌های بلند تا زانو است. به این ترتیب سجاف پایانی دامن کاملا بالای چکمه قرار می‌گیرد و هیچ قسمتی از پوست بدن شما بیرون نمی‌ماند، استقبال گرمی از روزهای سرد پاییز.

دامن میدی‌تان را در فرم روزمره نگه دارید:

بسیاری از مردم از ترس اینکه بیش‌ازحد شیک به نظر برسند از پوشیدن دامن میدی برای لباس‌های روزمره اجتناب می‌کنند، اما می‌توانید با استفاده از پلیورهای بافتنی و چکمه‌های تا مچ پا، ظاهری غیررسمی و کاربردی داشته باشید. اگر هنوز برای پوشیدن بلوز بافتنی زود است، می‌توانید یک تی‌شرت و یک کت تک برای روی آن را با دامن میدی‌تان هماهنگ کنید.

بزرگ‌تر از سایز نپوشید:

دامن‌های میدی رقصان شما لیاقت دیده شدن را دارند. به همین دلیل بهتر است از پوشیدن لباس‌های بافتنی بزرگ‌تر از سایز و رنگارنگی که زیر باسن قرار می‌گیرند پرهیز کنید. در عوض به سراغ بافتنی‌هایی بروید که بالای باسن قرار می‌گیرند، یا دقیقا روی کمر بلند دامن‌تان تمام می‌شود تا فرم متعادلی از بدنتان را نمایش دهد. اگر می‌خواهید کمی برجستگی کمرتان را بیشتر نشان دهید، یک بافتنی برش‌دار که دقیقا تا روی کمر دامنتان است انتخاب کنید.

حواستان به پوشش لایه به لایه باشد:

برای لایه لایه پوشیدن به سراغ دامن‌های چین‌دار و کت‌های گشاد و بزرگ نروید. به جای آن با در نظر گرفتن نکات قبل و انتخاب یک بالاتنه نسبتا جذب و یک دامن میدی راسته، کت کوتاهی به مجموعه لباس‌هایتان اضافه کنید تا خطوط بدنتان به‌خوبی در لباس‌هایتان ظاهر شوند.

بیشتر از زندگی