جوراب‌شلواری‌ها به دنیای مد برگشتند

در دنیای مد، نپوشیدن جوراب شلواری از مدت‌ها پیش گونه‌ای نشان افتخار بوده است

دوره عریانی پا خیلی وقت است که گذشته است، پس به کمدتان بروید و جوراب‌شلواری‌های خود را بیرون بیاورید- Getty Image via Canva

با بازگشت دامن کوتاه، آیا وقت آن رسیده که دوباره جوراب‌شلواری بپوشیم؟

خبرگزاری گاردین در آخرین خبرهای خود از بازگشت جوراب شلواری‌ها می‌گوید.

در دنیای مد، نپوشیدن جوراب شلواری از مدت‌ها پیش گونه‌ای نشان افتخار بوده است. درست زمانی که راه رفتن در تمام روز با کفش‌های پاشنه‌بلند نه‌ تنها دیگر ظرافت و جذابیتی نداشت، بلکه باعث آزار و آشفتگی هم می‌شد، برهنگی پاها و نپوشیدن جوراب، معادل استفاده کراوات مجلسی، جای خود را در دنیای مد گرفت. گذراندن زمستان با پاهای بی‌جوراب، مستلزم تحمل بالایی برای سرما و باد است؛ درست مثل زمانی که ساعت‌های زیادی را برای برنزه شدن مصنوعی زیر دستگاه و اشعه‌ها تحمل می‌کنید. با همه این‌ها، گویا برهنگی پاها در ترکیب با هر لباس و در هر فصلی، تیپ و شیوه‌ای است که حس بهتر و زیباتری به افراد می‌دهد. درست در مقابل آن، پوشیدن جوراب شلواری مشکی حس تسلیم شدن را القا می‌کند، و برای همین است که از پوشیدن آن پرهیز می‌کنید! ولی باید گفت که دوره این حرف‌ها گذشته است.

در فرم و شیوه لباس‌های اخیر، وقتی که «پرادا» از دامن‌های بلند روی زانو رونمایی کرد، و یا در دهه ۲۰۱۰، زمانی که دامن‌هایی با بلندای متوسط مد شدند، برهنگی پاها هیچ توجهی به فصل و سرد بودن هوا نداشت. چکمه‌های کوتاه تا مچ پا را می‌شد با جوراب، دامن بلند و کت پوشید، و هرچند در نمای کلی، پاهای شما برهنه بود، فقط بخش اندکی از آن نمایان می‌شد.

اما اکنون دامن‌های کوتاه یا «مینی» بازگشته‌اند. نه فقط در عکس‌‌ها و مجله‌های هفته مد، بلکه در زندگی واقعی.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پوشیدن دامن‌های کوتاه و بالای زانو بدون جوراب شلواری، نه تنها در مواجهه با سرما، بلکه در برهنه‌نمایی پاها هم شجاعت می‌طلبد.

این تنها دلیلی است که همچنان که دامن‌ها کوتاه و کوتاه‌تر می‌شوند، جوراب شلواری‌ها هم بازگشته‌اند. دوره پوشیدن جوراب شلواری مشکی، ضخیم یا نازک، ساتن یا مخملی، خال‌خالی، تورماهی، کریستالی، یا جوراب‌های شلواری با طرح‌های گرافیکی آغاز شده است.    

بسیاری از طراحان کفش و جوراب، از جمله امینه معادی، طراح کفش مورد‌علاقه ریحانا، از جوراب‌شلواری‌های متفاوت و طرح‌دار خود رونمایی کرده‌اند.

دوره جسارت نداشتن برای عریانی پا نیز مانند زدن رژلب‌های تیره و ناسازگار، خیلی وقت است که گذشته است، پس به کمدتان بروید و جوراب‌شلواری‌های خود را بیرون بیاورید.     

بیشتر از مُد و زیبایی