تعهد توکیو و ابوظبی به توقف گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰

امارات متحده عربی در ماه نوامبر میزبان نشست بین‌المللی تغییرات آب‌و‌هوایی سازمان ملل است

محور سرمایه‌گذاری‌های امارات در ژاپن، فناوری‌های مرتبط با تراشه‌ها و ساخت نسل‌های جدید باتری‌ها عنوان شده است - HAMAD AL-KAABI AFP

در جریان سفر رسمی فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، به امارات متحده عربی چندین قرارداد همکاری در زمینه مختلف فناوری، تغییرات آب‌و‌هوایی، انرژی‌های پاک، هوش مصنوعی، هوافضا و هوانوردی میان دو طرف امضا شد.

شبکه خبری العربیه روز سه‌شنبه ۱۸ ژوئیه (۲۷ تیرماه ۱۴۰۲) در گزارشی به‌نقل از وزارت امور خارجه ژاپن نوشت دو طرف بر سر طرحی با هدف تقویت «امنیت انرژی» و نیز چارچوبی برای سرمایه‌گذاری‌های امارات متحده عربی در ژاپن به توافق رسیدند.

محور سرمایه‌گذاری‌های امارات متحده عربی در ژاپن، فناوری‌های مرتبط با تراشه‌ها و ساخت نسل‌های تازه باتری‌ها عنوان شده است.

ژاپن و امارات متحده عربی هر دو متعهد شده‌اند که تا سال ۲۰۵۰ انتشار گازهای گلخانه را به صفر برسانند.

سرمایه‌گذاری روی هیدروژن و مشتقات پاک، با هدف «تسریع انتقال انرژی» از دیگر جنبه‌های همکاری‌های مشترک ابوظبی و توکیو است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در یک قرارداد جداگانه، شرکت‌ هواپیمایی «الاتحاد» و هواپیمایی «امارات» متعهد شدند فعالیت‌های تجاری خود را در ژاپن گسترش دهند.

در حال حاضر، هر دو این شرکت‌های هواپیمایی اماراتی بیش از ۲۰ پرواز هفتگی به ژاپن ارائه می‌دهند.

توجه بیشتر به انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، از دیگر موضوع‌هایی است که در جریان سفر منطقه‌ای نخست‌وزیر ژاپن به امارات متحده عربی روی آن تاکید شد.

امارات متحده عربی، در ماه نوامبر میزبان نشست بین‌المللی تغییرات آب‌و‌هوایی سازمان ملل است. این نشست بین‌المللی در شهر دبی برگزار می‌شود.

سفر نخست‌وزیر ژاپن به امارات متحده عربی، پس از توقف روز یکشنبه در عربستان سعودی و دیدار با شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، انجام شد.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی روز دوشنبه در گزارشی نوشت ولیعهد عربستان سعودی و نخست‌وزیر ژاپن، با راه‌اندازی «ابتکار منار» موافقت کردند. ابتکار منار یک طرح سعودی-ژاپنی، با هدف تقویت انرژی‌های سبز و تجدیدپذیر است.

بیشتر از اقتصاد