شهری در آمریکا لغو قانون منع برف بازی را بررسی می‌کند

قرار است اجلاس شورای شهر ماه آینده لغو ممنوعیت برف بازی را بررسی کند

تارا آلفونسو، دستیار دادستان شهر ووسو می‌گوید هرگز کسی را به خاطر پرتاب گلوله برفی تحت پیگرد قانونی  قرار نداده است. - ALEX WONG / AFP

شورای شهری در ایالت ویسکانسین آمریکا، لغو قانون منع برف بازی را به خاطر انتقاداتی که از آن شده، مد نظر قرار داده است.

برف بازی یا جنگ برفی از سال ۱۹۶۲ در شهر ووسو، در چارچوب منع پرتاب اشیای ممنوع بوده که گلوله‌های برفی را همراه با سنگ و دیگر ابزار که می‌تواند دیگران را مضروب کند، در یک رده قرار می‌دهد.

کاپیتان تاد پَترول، رئیس پلیس شهر ووسو، به نشریه «تودِی» گفت تا دو سال پیش نیز این قانون در مورد افرادی که از آن تخطی کرده اند اجرا شده، اما نمی‌داند آیا کارشان به دادگاه کشیده یا فقط جریمه شده‌اند. 

تارا آلفونسو، که از سال ۲۰۱۲ دستیار دادستان شهر بوده، می‌گوید: «هرگز کسی را به خاطر پرتاب گلوله برفی تحت پیگرد قانونی» قرار نداده است.

قرار است اجلاس شورای شهر ماه آینده لغو ممنوعیت برف بازی را بررسی کند. 

در این میان شهردار شهر و اداره پلیس ووسو با نشان دادن ویديوهای برف بازی مردم در اوایل ماه جاری، موضع خود را در این رابطه روشن کرده‌اند.

مت بارنز، معاون اداره پلیس شهر، می‌گوید در طول ۱۵ سال گذشته ده مورد پرتاب گلوله‌های برفی به حیاط همسایه یا دو مورد پرتاب آن به اتومبیل‌های در حال عبور ضبط شده است.

آقای بارنز در این ویدیو می‌گوید:«برف بازی تفریحی، برف بازی تفریحی است و این چیزی نیست که ما بخواهیم قانون را در موردش به اجرا بگذاریم.»

او در آخر این ویدیو به سوی شهردار ووسو یک گلوله برفی می‌اندازد.

© The Independent

بیشتر از زندگی