افتتاح سبزترین زندان بریتانیا مجهز به کارگاه هنری و پنجره‌های بدون میله

در مجموع، ۷۱ خلافکار سابق و زندانی که با قرار موقت آزادند جزو ۵۰۰ نفری بودند در احداث این زندان مشارکت داشتند

زندانی‌های زندان اچ‌ام‌پی فاس وی، وسایلی در اختیار دارند تا به آموزش دسترسی داشته باشند - twitter / hmpfosseway

زندان جدیدی که برای کمک به کاهش جرم، بازپروری مجرمان و تقویت اقتصاد محلی طراحی شده است در لستر بریتانیا افتتاح شد.

به گزارش یاهو نیوز، زندان اچ‌ام‌پی فاس وی (HMP Fosse Way) پذیرای ۱۷۱۵ زندانی خواهد بود و دارای نوآوری‌هایی است که امنیت زندان را تقویت می‌کند و کارگاه‌هایی که به زندانیان کمک می‌کند کار پیدا کنند.

به‌دلیل استفاده از سوخت‌ سبز، انرژی تجدیدپذیر و دستگاه‌های ساختمان‌سازی برقی، اچ‌ام‌پی فاس وی لقب سبزترین زندان بریتانیا را گرفته است.

در مجموع، ۷۱ خلافکار سابق و زندانی که با قرار موقت آزادند جزو ۵۰۰ نفری بودند در احداث این زندان مشارکت داشتند.

این زندان دارای ۲۴ کارگاه خواهد بود و به مجرمان کمک می‌کند از طریق برنامه شبیه‌سازی، رانندگی ماشین‌های ساختمان‌سازی را یاد بگیرند و با عینک‌سازی، بتن‌سازی، و تجهیزات روشنایی که ممکن است در زندان‌های آتی کاربرد داشته باشند آشنا شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این زندان جدید که در محل زندان اچ‌ام‌پی گلن پروا احداث شده است، برای کسب‌و‌کارهای ساختمانی محلی حدود ۱۸۰ میلیون پوند درآمد داشته است.

برای تقویت امنیت زندان، بلوک‌های X شکل ساختمان راهروهای عریض‌تر و کوتاه‌تر دارند و در هر بخش زندانی‌های کمتری اسکان می‌دهند تا کارکنان زندان بتوانند تمام سلول‌ها و مجرمان را به‌سرعت ببینند.

سلول‌ها مجهز به پنجره‌های بسیار محکم بدون میله است که مانع قاچاق مواد مخدر، تلفن و سلاح به داخل زندان می‌شود.

زندانی‌ها همچنین وسایلی در اختیار دارند تا به آموزش دسترسی داشته باشند. در میان کارگاه‌های آموزشی این زندان، بتن‌سازی با استفاده از آموزش رایانه‌ای، نورپردازی ال‌ئی‌دی، و عینک‌سازی دیده می‌شود تا به زندانیان کمک کند پس از آزادی کار پیدا کنند.  

علاوه بر این، کلاس موسیقی در این زندان برگزار می‌شود که نمایندگان یک شرکت ضبط موسیقی به مجرمان کمک می‌کنند در زمینه تولید و تهیه موسیقی آموزش ببینند و مدرک دریافت کنند. همچنین برنامه شبیه‌سازی رانندگی به زندانیان امکان می‌دهد نحوه رانندگی ماشین‌های ساختمان‌سازی را یاد بگیرند و برای دریافت گواهینامه پایه یک یا رانندگی ماشین‌های سنگین آماده شوند.

بیشتر از جهان