چرا هندوانه باید بخشی از رژیم غذایی شما باشد؟

دانه‌های هندوانه منبع منیزیم، آهن، روی و چربی‌های سالم‌اند

اگرچه هندوانه فاقد پروتئین و آهن است، ارزش غذایی آن را نباید دست کم گرفت-CANVA

هندوانه قرمز، شیرین و آبدار، نماد تابستان است. در نگاه اول ممکن است تصور کنید که این میوه بیشتر شکر و آب است، اما وقتی دریابید که چه طیف گسترده‌ای از مواد مغذی در آن موجود است، از فواید بالقوه هندوانه برای سلامتی شگفت‌زده خواهید شد.

اگرچه هندوانه فاقد پروتئین و آهن است، ارزش غذایی آن را نباید دست کم گرفت. هندوانه همچنین فاقد چربی، سدیم و کلسترول، و از تاییدیه بررسی‌شده انجمن قلب آمریکا برای سلامتی قلب برخوردار است. دانه‌های هندوانه نیز دارای منیزیم، آهن، روی وچربی‌های سالم‌اند.

لارا ویتسون، متخصص تغذیه در کلینیک کلیولند، می‌گوید: «ما هندوانه را یک خوردنی فصلی و جذاب برای پیک‌نیک و ساحل می‌دانیم، اما همچنین خوردنی بسیار مفیدی است. هندوانه کالری کمی دارد، بدن را سیراب نگه می‌دارد و بسیاری از مواد مغذی دیگر را تامین می‌کند که می‌تواند به شما در حفظ سلامتی کمک کند.»

یک فنجان هندوانه خردشده حاوی فقط ۴۶ کالری است، و دارای:

صفر گرم چربی

یک میلی‌گرم سدیم

۹ گرم شکر

۱۰ میلی گرم کلسیم

۱۲ میلی گرم ویتامین C

۱۵ میلی گرم منیزیم

۱۳۹ گرم آب

از این‌ها بهتر، اینکه ۱۷۰ میلی‌گرم پتاسیم دارد؛ ماده‌ معدنی ضروری‌ای که به عملکرد اعصاب و ماهیچه‌ها و تعادل مایعات در بدن کمک می‌کند، و علاوه بر ویتامین C، مقادیر خوبی ویتامین A نیز دارد.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در هندوانه، مانند لیکوپن و کوکوربیتاسین E که برای مبارزه با بیماری‌ها مفیدند، می‌توانند از شما در برابر بیماری‌هایی مانند سرطان یا دیابت محافظت کنند. رنگ قرمز هندوانه را هم لیکوپن به آن می‌دهد.

آیا دانه یا پوست هندوانه مفید است؟

دفعه بعد که هندوانه صرف می‌کنید، پیش از اینکه پوست آن را در سطل زباله بیندازید، یک ثانیه به فواید سلامتی پوست و تخمه هندوانه توجه کنید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پوست هندوانه در قیاس با گوشت آن قند کمتر و فیبر بیشتری دارد و همچنین حاوی سیترولین است. دانه‌های هندوانه - خشک یا خام - سرشار از منیزیم و فولات‌اند که به بدن کمک می‌کنند تا به خوبی کار کند و بتواند ازبروز بیماری جلوگیری کند. دانه‌ها همچنین دارای انواع اسیدهای چرب‌اند که کلسترول بد خون را کاهش می‌دهند و در جلوگیری از حمله قلبی و سکته کمک می‌کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که «ملون»‌ها در مجموع برای بدن مفیدند، اما برای درک اینکه مصرف هندوانه چه تاثیر مشخصی بر بدن می‌گذارد، به مطالعات بیشتری نیاز داریم.

۹ مزیت بالقوه هندوانه برای سلامتی:

۱. کمک می‌کند بدن سیراب بماند

۲. کمک می‌کند که وزن سالم خود را حفظ کنید

۳. در برابر بیماری‌ها از شما محافظت می‌کند

۴. به سلامت چشم‌ها کمک می‌کند

۵. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

۶. درد عضلانی را تسکین می‌دهد

۷. برای سلامت پوست مفید است

۸. هضم غذا را بهبود می‌بخشد

۹. قند خون را مدیریت می‌کند

عوارض خوردن هندوانه

در بیشتر مواقع می‌توان بدون هیچ‌گونه عوارض جانبی هندوانه خورد. اما ممکن است بخواهید از هندوانه اجتناب کنید؛ اگر:

- مستعد ابتلا به سردردهای میگرنی باشید: هندوانه حاوی سطح بالایی از تیرامین است، اسید آمینه‌ای که می تواند باعث میگرن شود.

- به گرده‌های خاصی، از جمله علف یا ابروسیا، حساسیت داشته باشید: عوارض ممکن است شامل مشکل در تنفس، کهیر یا تورم باشد.

- دیابت دارید: افراد مبتلا به دیابت ممکن است بخواهند به دلیل قندهای طبیعی هندوانه، میزان مصرف آن را تعدیل کنند.

- مشکلات گوارشی دارید: هندوانه همچنین میوه‌ای با FODMAP بالا در نظر گرفته می‌شود؛ به این معنا که حاوی قندهایی است که هضم آن برای برخی افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) دشوار است. عوارض ممکن است شامل نفخ، یبوست یا اسهال باشد.

بیشتر از زندگی