کلاه بر تارک مد: برسر گذاشتن کلاه نیاز به جسارت و اعتماد به نفس دارد

کلاه اغلب ابزاری برای ابراز وجود و نمایش بخش بیشتری از شخصیت است

هریس رید برای نینا ریچی، کلاه‌های بشقاب‌پرنده‌ای را با پیراهن‌ها و کت‌وشلوارهای حجیم و رنگی هماهنگ کرد-Nina Ricci/ Schiaparelli

آخرین فصل مد بهاره، مخصوصا در پاریس، به معنای واقعی کلمه «برازنده» بود و لبخند رضایت بر لب برخی از سخت‌گیرترین منتقدان مد آورد.

پس از رژه به‌ظاهر بی‌پایان لباس‌های وارفته، شلوار جین،‌ و لباس‌های رنگارنگ، توجه طراحان بالاخره بار دیگر به حس نیاز برای شیک بودن جلب شد. در میان این شور و شوق تازه، از دیور گرفته تا فراگامو، الگوهای برجسته دهه‌های ۴۰ و ۵۰ با دامن‌های مدادی قد متوسط، کت‌های برش‌دار هوشمند، دستکش‌های چرمی، کیف‌های دستی جعبه‌ای، و بارانی‌های بی‌نقص، و پیش از همه کلاه‌ها بودند که به شکوه نمایش مد بازگشتند.

از دید نویسنده ساوت مورنینگ چاینا، نه‌فقط در نمایش‌های مد، که روی فرش قرمزها نیز شاهد بازگشت کلاه- سمبل شیک‌پوشی- بودیم.

امیلی کوپر، دختر آمریکایی جاه‌طلبی که شخصیت اصلی سریال «امیلی در پاریس» است، علاقه ویژه‌ای به کلاه دارد.

در دنباله سریال «شهر و سکس» نیز دوباره کری بردشاو افسانه‌ای را با کلاه‌های پرکار و شلوغ با مدل‌ها و رنگ‌های متنوع دیدیم.

یکی دیگر از کلاه‌های برجسته کلاه‌های طراح اوکراینی روسلان باگینسکی است. مدل‌های متنوع کلاه‌های او اخیرا بسیار محبوب شده و بسیاری، از اعضای بلک‌پینک گرفته تا مدونا، آن‌ها را بر سر گذاشته‌اند.

دو سوی عالم مد زیر سایه این دو طراح است، مخصوصا زمانی که کلاهی برای ملکه الیزابت فقید ساخته شد. او می‌گوید: «یکی از لحظات بزرگ برای خودم و تیمم در این سال، ساختن کلاهی برای ملکه الیزابت بود، یکی از آخرین چیزهایی که او در قلعه بالمورال گرفت.»

چه طرفدار کلاه‌های ظریف و کوچک باشید چه دوستدار کلاه‌های لبه‌دار و حجیم، در بازار این روزها برای هر سلیقه‌ای کلاه مناسب پیدا می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از نقاط برجسته در نمایش مد برند بالمین کلاه‌های آباژور موهری بود، که اشاره‌ای بود به یک کار قدیمی که در سال ۱۹۵۹ استیون جونز طراحی کرده بود. جونز، که مدت‌ها با جان گالیانو همکاری می‌کرد، در زندگی حرفه‌ای‌اش تقریبا برای همه، از دایانا، شاهدخت ولز، گرفته تا ریانا و کایلی مینوگ، کلاه دوخته است.

هریس رید نیز برای اولین نمایش خود در مقام مدیر خلاقیت برای نینا ریچی، کلاه‌های بشقاب‌پرنده‌ای را با پیراهن‌ها و کت‌وشلوارهای حجیم و رنگی هماهنگ کرد.

فراتر از دنیای کلاه‌ها، طراحانی هستند که روی سرپوش‌های زیبا و شیک و ظریف تمرکز می‌کنند؛ از آن جمله‌اند میشل، هلن کامینسکی، یوجینیا کیم، و جی‌جی بوریس.

باگینسکی با الهام گرفتن از مادر و مادربزرگش که همیشه کلاه می‌پوشیدند و به این دلیل که طراح لباس نمی‌توانست چیزی را که در جست‌وجویش بود پیدا کند، تصمیم گرفت خودش دست ‌به ‌کار شود: «می‌خواستم از کلاه استفاده کنم، اما گزینه‌های زیادی پیدا نکردم. بنابراین، خودم شروع به تهیه آن‌ها کردم. حدس می‌زنم همه‌چیز این ‌طور شروع شد!»

باگینسکی می‌گوید برای پوشیدن کلاه باید جسور و با اعتماد به ‌نفس بود، چون کلاه «اغلب ابزاری برای ابراز وجود و نمایش بخش بیشتری از شخصیت» است.

از این‌ها گذشته، کلاه‌ها دوستان ما هستند. آن‌ها می‌توانند مشکل یک مدل موی بد را حل کنند، توجه‌ها را از دوخت بد لباس به خودشان منحرف کنند، و به امضای سبک شخصی شما تبدیل شوند، مخصوصا زمانی که خواهان افزودن حال و هوایی کمی ظریف‌تر و شیک‌تر به ظاهر خود هستید.

بیشتر از مُد و زیبایی