«میلیون‌ها دلار رمزارز سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان توقیف شد»

وزیر دفاع اسرائيل، حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران را متهم کرد که به‌طور روزانه از ارزهای دیجیتال برای تامین مالی تروریسم استفاده می‌کنند

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، روز سه‌شنبه اعلام کرد دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور توانسته‌اند ده‌ها «والت» یا «کیف‌‌پول ارز دیجیتال» متعلق به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه حزب‌‌الله لبنان را توقیف و میلیون‌ها دلار دارایی دیجیتال سپاه پاسداران و حزب‌الله را مصادره کنند.

وب‌سایت تایمز اسرائیل، شامگاه سه‌شنبه ۲۷ ژوئن (ششم تیرماه ۱۴۰۲) در گزارشی به‌نقل از وزیر دفاع اسرائیل نوشت: «این نخستین عملیات ویژه دولت اسرائیل علیه دارایی‌های دیجیتال سپاه پاسداران و «گروه تروریستی» حزب‌الله لبنان به‌‌شمار می‌رود و در چارچوب اقدام علیه «تامین مالی تروریسم» انجام شده است.»

به‌گفته وزیر دفاع اسرائيل، این عملیات سایبری دولت نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، علیه رمزارزها و دارایی‌های دیجیتالی سپاه قدس و حزب‌الله لبنان، طی چند روز گذشته انجام شده است.

یوآو گالانت در ادامه صحبت‌های خودش گفت گروه حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی از زیرساخت‌های ارز دیجیتال برای انتقال میلیون‌ها دلار به حساب عوامل تروریستی استفاده کرده‌اند.

وزیر دفاع اسرائيل اعضای حزب‌الله لبنان، نیروی قدس سپاه پاسداران و «عناصر سوری» را متهم کرد که به‌طور روزانه از رمزارزها برای تامین منابع مالی عملیات‌های تروریستی استفاه می‌کنند.

به‌گفته گالانت، این رمز ارزها از طریق صرافی‌ها تحویل عوامل وابسته به گروه‌های تروریستی می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر دفاع اسرائيل در بخش دیگری از صحبت‌های روز سه‌شنبه‌اش در همایش «دفتر ملی مبارزه با تامین مالی تروریسم» تایید کرد که دولت اسرائیل پیش‌تر عملیات‌های مشابه‌ای علیه گروه حماس به‌منظور توقیف دارایی‌های دیجیتالی این سازمان فلسطینی در نوار غزه انجام داده است.

گالانت ضمن اشاره به عوامل جمهوری اسلامی گفت: «هر کسی که عملیات‌های تروریستی را تامین مالی می‌کند یا با عوامل تروریستی رابطه مالی دارد، باید بداند که هدف است. درست به‌مانند کسانی که خودشان یک عملیات تروریستی را هدایت می‌کنند.»

ماه گذشته نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت‌ خدمات مالی سوری به‌نام‌های «الفاضل» و «الادهم» را متهم کرد که به دولت بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوریه، برای دور زدن تحریم‌های بین‌المللی کمک می‌کنند.

به‌نوشته وزارت خزانه‌داری آمریکا، تحریم‌ صرافی‌های «الفاضل» و «الادهم» برای جلوگیری از تحقق اهداف حکومت ایران و حزب‌‌الله لبنان در منطقه وضع شده است.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، این دو صرافی و شرکت خدمات مالی که هر دو در دمشق فعالیت دارند، از سال ۲۰۲۱ میلیون‌ها دلار به حساب‌های بانک مرکزی سوریه واریز کرده‌اند.

بیشتر از جهان