هاورتز؛ اولین خرید آرسنال برای فصل سرنوشت‌ساز

آرتتا بعد از جذب مهاجم آلمانی، به دنبال تکمیل انتقال دکلان رایس است

ورنر و هاورتز مهاجمان آلمانی تیم فوتبال چلسی _ Glyn KIRK / POOL / AFP

آرسنال در هفته‌های پایانی فصل گذشته، قهرمانی لیگ برتر را به رقیب قدرتمندش منچسترسیتی واگذار کرد. یکی از دلایل این لغزش از نگاه کارشناسان، ضعف نیمکت آرسنال بود و آرتتا نتوانست برای بازیکنان مصدومش جایگزین مناسبی پیدا کند. آرسنال در فصل جدید می‌خواهد دوباره منچسترسیتی را در راه قهرمانی لیگ برتر به چالش بکشد و البته بعد از سال‌ها باید در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند. همین موضوع انتظار هواداران را از باشگاه بالا برده است تا در فصل نقل و انتقالات، تیم را به‌خوبی تقویت کند.

جدی‌ترین هدف نقل و انتقالات آرسنال، دکلان رایس است، ولی باشگاه هنوز نتوانسته با وستهم بر سر رقم انتقال هافبک ملی‌پوش انگلیسی به توافق برسد. اما آرسنال مشکل زیادی برای خرید کای هاورتز نداشت تا این مهاجم آلمانی اولین خرید تابستانی توپچی‌ها نام بگیرد. هاورتز یکی از بازیکنانی بود که در فهرست مازاد چلسی قرار داشت و خودش هم در میان پیشنهاد‌های مختلف، مایل بود به آرسنال بپیوندد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

درنهایت این جابه‌جایی با پرداخت ۶۰ میلیون پوند به‌علاوه پنج میلیون پاداش به چلسی، نهایی شد. هاورتز در سال ۲۰۲۰ با ۷۱ میلیون پوند از بایر لورکوزن به چلسی پیوست و در سال ۲۰۲۱ زننده گل قهرمانی این تیم به منچسترسیتی در فینال لیگ قهرمانان اروپا بود. او بیشتر به‌عنوان مهاجم مرکزی که پست تخصصی‌اش نیست، به میدان می‌رفت و از این وضعیت رضایت نداشت. او فصل گذشته در ۴۷ بازی، پنج گل برای چلسی زد و حالا می‌خواهد بختش را در یک تیم دیگر و فضایی جدید امتحان کند.

آرسنال فصل گذشته خط حمله فوق‌العاده‌ای داشت، ولی آرتتا مصمم است برای فصل جدید رقابت بیشتری در این خط به وجود آورد. هاورتز توانایی بازی در اکثر پست‌های خط حمله و حتی بازی به‌عنوان هافبک تهاجمی را دارد و خرید چندمنظوره‌ای برای مربی اسپانیایی به شمار می‌رود. آرتتا می‌خواهد خط میانی تیمش را هم بازسازی کند و هواداران امیدوارند که بعد از هاورتز، انتقال رایس هم نهایی شود.

به گزارش گاردین، آرسنال بعد از رد شدن دو پیشنهاد اولیه‌اش به وستهم، انتظار می‌رود که پیشنهاد جدیدش را به بیش از ۱۰۰ میلیون پوند افزایش دهد.

منچسترسیتی هم بعد از تکمیل قهرمانی سه‌گانه‌اش بیکار نبوده است و متئو کواچیچ را به‌عنوان اولین خرید تابستانی ثبت کرد. هافبک ۲۹ ساله اهل کرواسی با انتقالی ۲۵ میلیون پوندی به منچسترسیتی پیوست و یکی از اعضای خط هافبکی خواهد بود که همین حالا هم ترافیک شدیدی دارد. گواردیولا نگران جدایی ایلکای گوندوگان، هافبک آلمانی است که قراردادش تمام شده و گفته می‌شود که با بارسا به توافق رسیده است.

بیشتر از فوتبال