منچستریونایتد مانع قهرمانی سه‌گانه منچسترسیتی؟

شاگردان گواردیولا یک هفته بعد از قهرمانی لیگ برتر و یک هفته قبل از فینال لیگ قهرمانان، در فینال جام حذفی با رقیب همشهری روبرو می‌شوند

اعضای تیم منچستر یوناتید- Photo by Paul ELLIS / AFP

فینال جام حذفی، آخرین بازی فصل فوتبال انگلستان است و رقابت دو رقیب منچستری جذابیت بازی عصر شنبه در ورزشگاه ومبلی را بیشتر کرده است. منچسترسیتی بعد از قهرمانی در لیگ برتر، به دنبال قهرمانی سه‌گانه است و برای رسیدن به این هدف، باید فینال جام حذفی و فینال هفته آینده لیگ قهرمانان اروپا را ببرد.

منچستریونایتد تنها تیم انگلیسی است که در سال ۱۹۹۹ موفق به قهرمانی سه‌گانه شد و دوست ندارد رقیب همشهری‌اش را در این افتخار شریک خودش ببیند.

سیتی از دو بازی پایانی لیگ برتر فقط یک امتیاز گرفت، ولی قهرمانی آن‌ها پیش از آن به لطف ۱۲ برد متوالی قطعی شده بود و گواردیولا در این دو بازی ترجیح داد به بازیکنان ذخیره‌اش فرصت بازی بدهد. ناتان آکه، مدافع هلندی، تنها مصدوم هفته‌های اخیر سیتی بود که به شرایط بازی برگشت و گواردیولا می‌تواند بهترین ترکیبش را در فینال جام حذفی به زمین بفرستد.

منچستریونایتد در این فصل با اریک تن‌هاگِ هلندی پروژه بازسازی‌اش را شروع کرد و علاوه بر کسب رتبه سوم و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، موفق شد قهرمان جام اتحادیه شود. این تیم در بازی رفت لیگ برتر ۳-۶ مغلوب سیتی شد، ولی در بازی برگشت خانگی توانست رقیب قدرتمندش را دو بر یک شکست دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مشکل تن‌هاگ در این بازی غیبت لیساندرو مارتینز، مدافع آرژانتینی، است که در کنار واران می‌توانست نقش مهمی در مهار ارلینگ هالند داشته باشد. گلزن نروژی سیتی با ۳۶ گل زده بهترین گلزن این فصل لیگ برتر شد. او کابوسی است برای خط دفاع هر تیم فوتبالی. آنتونی، گوشِ برزیلی، دیگر مصدوم مهم یونایتد برای این بازی است.

گواردیولا در نشست خبری درباره احتمال قهرمانی سه‌گانه تیمش گفت: «حضور در این فینال لذت‌بخش است. تمرکز ما باید روی همین بازی باشد. ما نقاط قوت و ضعف حریف را بررسی کرده‌ایم.»

سرمربی سیتی همچنین در ادامه اضافه کرد: «فینال بازی ویژه‌ای است، ولی منچستریونایتد در چهار پنج ماه گذشته نسبت به تیمی که در ماه اکتبر شکست دادیم فرق کرده است. در ماه ژانویه به آن‌ها باختیم، ولی خوب بازی کردیم. احساس می‌کنم که آن‌ها پیشرفت کرده‌اند.»

اریک تن‌هاگ، سرمربی یونایتد، در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد تیم در اولین فصل حضورش در یونایتد رضایت دارد، گفت: «دیدن پیشرفت تیم و اینکه از کجا به کجا رسیده‌ایم احساس خوبی دارد. ما در لیگ دشواری مثل لیگ برتر سوم شدیم، جام اتحادیه را بردیم، و حالا در فینال جام حذفی هستیم. باید از عملکرد این فصل خوشحال باشیم، ولی می‌دانم که تابستان امسال باید همه چیز را از صفر شروع کنیم.»

بیشتر از فوتبال