دیدار احتمالی اسماعیل هنیه با قاسم سلیمانی

دیدار اسماعیل هنیه با قاسم سلیمانی در قطر و یا عراق انجام خواهد شد

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی سازمان حماس. عکس از: گیتی (اندیپندنت عربی)‏

قرار است اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی سازمان حماس با ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در قطر و یا عراق دیدار کند. یک منبع آگاه از سازمان حماس که نخواست نامش فاش شود، به اندیپندنت عربی گفت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس قصد دارد در جریان سفر خارجی کنونی با چهره های ارشد ایرانی، به ویژه با قاسم سلیمانی، دیدار کند. پیش از این، اسماعیل هنیه در جریان سفر خود به آنکارا با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ملاقات کرده و جانبین بر تداوم هماهنگی تأکید کردند، رئیس جمهور ترکیه در این دیدار تعهد به حمایت از سازمان حماس کرده است.

البته صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی سازمان حماس که مقیم ترکیه و لبنان می باشد، از مدتی بدین سو در تلاش است تا زمینه ملاقات میان اسماعیل هنیه و قاسم سلیمانی را فراهم کند، بر اساس برخی اطلاعات، قرار است این دیدار در قطر و یا احتمالا در عراق صورت گیرد. البته اسماعیل هینه، پیش از آغاز سفر به خارج به مقامات مصری تعهد داده بود که به تهران سفر نمی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق اطلاعاتی که به اندیپندنت عربی رسیده است اسماعیل هنیه و مقامات ایرانی در دیدار پیش رو قصد دارند ضمن بررسی اوضاع جاری در فلسطین، راه های گسترش روابط و هماهنگی میان دو جانب را بررسی کنند. در همین حال ایران سعی دارد همکاری های مالی و نظامی خود را به سازمان حماس ادامه دهد، افزون بر آن، قرار است شماری از نیروهای وابسته به سازمان حماس از سوی سپاه پاسداران آموزش نظامی ببینند.

مسئله ای آتش بس با اسرائیل و افزایش هماهنگی میان سازمان حماس و  سایر جناح های سیاسی فلسطین در نوار غزه، بخشی دیگری از گفت و گوهای دو جانب را تشکیل خواهد داد.

شایان یاد آوری است که این نخستین سفر خارجی اسماعیل هنیه، پس از تعیین وی به عنوان رئیس دفتر سیاسی سازمان حماس است.

در جریان این سفر، اسماعیل هنیه قصد دارد با برخی دیگر از مقامات دولتی کشورهای مختلف دیدار کرده و خواستار همکاری های آن ها با سازمان حماس شود.

همچنان انتظار می رود که اسماعیل هنیه در جریان سفر به قطر با خالد مشعل و شمار دیگری از چهره های ارشد حماس که در آن کشور به سر می برند دیدار کرده و در مورد گفت و گو با سازمان فتح، موضوعات متعلق به انتخابات پیش رو و زدودن اختلافات میان نوار غزه و کرانه باختری صحبت کند.

https://www.independentarabia.com

© IndependentArabia