ساعاتی پس از محاکمه دونالد ترامپ در میامی دو میلیون‌ دلار کمک مالی به کارزار انتخاباتی او اهدا شد

حمایت مالی گسترده از کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ نشان می‌دهد بسیاری از هواداران او به اتهامات مطرح‌شده اعتنایی ندارند

دونالد ترامپ پس از محاکمه‌اش در ماه آوریل هم موفق شد ۱۰ میلیون دلار از حامیانش جمع‌آوری کند - AFP

به نوشته وب‌سایت پولیتیکو، دونالد ترامپ در اولین گردهمایی بزرگ کارزار انتخاباتی خود که ساعاتی پس از محاکمه‌اش در شهر میامی برگزار شد، بیش از دو میلیون دلار کمک جمع‌آوری کرده است.

این وب سایت مدعی است مسئولان کارزار انتخاباتی ترامپ با برگزاری مراسم «شام زیر نور شمع» در شهر بدمینستر ایالت نیوجرسی موفق شده‌اند از ثروتمندان حامی خود بیش از دو میلیون دلار کمک مالی دریافت کنند. ترامپ در این مهمانی بزرگ ۳۰ دقیقه سخنرانی کرد و بارها تشویق شد.

این در حالی است که به نوشته وب‌سایت منتسب به کارزار انتخاباتی ترامپ، حامیان و هواداران جمهوری‌خواه ترامپ در طول یک هفته گذشته بیش از ۴.۵ میلیون دلار کمک هم به صورت آنلاین اهدا کرده‌اند. سازمان‌دهندگان کارزار ۲۰۲۴ دونالد ترامپ هم می‌گویند تنها در فاصله یک هفته‌ای بین طرح اتهامات و برگزاری دادگاه، موفق شده‌اند بیش از ۶.۶ میلیون دلار از رای‌دهندگان کمک دریافت کنند.

مسئولان کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در دوره‌های گذشته بیشتر به کمک‌های مردمی پرشمار اما به میزان اندک متکی بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برگزاری ضیافت شام با حضور افراد متنفذ و ثروتمند و جمع‌آوری بیش از دو میلیون دلار نشان می‌دهد که دونالد ترامپ با وجود تمامی مشکلات حقوقی، هنوز هم می‌تواند برای پر کردن خزانه انتخاباتی خود به حامیان قدرتمندش متکی باشد.

ترامپ روز سه‌شنبه سیزدهم ژوئن، در دادگاهی فدرال در شهر میامی ایالت فلوریدا، به اتهام جابه‌جایی اسناد فوق‌محرمانه و حساس دولتی محاکمه شد. وکلای ترامپ در این محاکمه، با دفاع از رئیس‌جمهوری سابق آمریکا او را بی‌گناه خواندند. ترامپ به ۳۷ فقره «نگهداری غیرقانونی اسناد محرمانه و ایجاد اخلال در تلاش های دولت برای بازپس گرفتن این مدارک» متهم شده است.

تاد بلانچ یکی از وکلای نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ترامپ را در همه موارد اتهامی بی‌گناه خواند.

روزنامه نیویورک‌پست پیش‌تر نوشته بود که دونالد ترامپ پس از محاکمه‌اش در ماه آوریل هم موفق شد ۱۰ میلیون دلار از حامیانش جمع‌آوری کند. رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در آن دادگاه به اتهام «پرداخت حق‌السکوت به یک ستاره فیلم‌های پورن» محاکمه شده بود.

افزایش حمایت‌های مالی و حضور پرشمار جمهوری‌خواهان در سخنرانی‌های دونالد ترامپ، نشان می‌دهد با وجود محاکمه او در ماه‌های آوریل و ژوئن در دو دادگاه متوالی در نیویورک و میامی به اتهام‌های مختلف، این سیاستمدار ۷۷ ساله همچنان یکی از اصلی‌ترین شانس‌های پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده ایالات متحده خواهد بود.

بیشتر از جهان