رویای آمریکایی مسی

ستاره آرژانتینی با رد پیشنهاد الهلال عربستان سعودی و بارسلونا به تیم اینتر‌میامی پیوست

تصویر مسی در خیابان‌های میامی، آمریکا، ششم ژوئن ۲۰۲۳ ـ  GIORGIO VIERA / AFP

تیم جدید مسی برای همه یک غافلگیری بزرگ بود. او نه پیشنهاد وسوسه‌برانگیز الهلال عربستان سعودی را پذیرفت نه به بارسا، تیم محبوبش، بازگشت. او ترجیح داد فوتبالش را در تیم آمریکایی اینترمیامی ادامه بدهد. دیوید بکام، ستاره سابق فوتبال انگلیس، یکی از مالکان این باشگاه آمریکایی است و نقش پررنگی در جلب رضایت مسی داشته است. این باشگاه موفق شد با پیشنهادی پیچیده، برنده هفت توپ طلای جهان را برای حضور در این لیگ نه‌چندان مطرح راضی کند. 

به گزارش رویترز، بخشی از درآمد تلویزیونی «اپل تی»، مالک حق پخش لیگ حرفه‌ای آمریکا، علاوه بر دستمزد به مسی تعلق می‌گیرد. این شرکت امیدوار است که با آمدن مسی مشترکان بیشتری در سراسر جهان به دست آورد. همچنین قرار است قرارداد تبلیغاتی او با آدیداس به بالاترین رقم برسد. بعد از بازنشستگی مسی، بخشی از سهام باشگاه هم به او واگذار خواهد شد.

اینتر‌میامی که به‌تازگی فیل نویل، سرمربی‌اش، را برکنار کرد، در رده پانزدهم و آخر کنفرانس شرق قرار دارد و برای صعود به مرحله پلی‌آف باید حداقل در رده نهم بایستد و فعلا شش امتیاز با آن فاصله دارد. 

مسی ۳۵ ساله در مصاحبه با «موندو دپورتیوو» گفت: «تصمیم گرفتم به اینتر‌میامی بروم. من از تیم‌های دیگر اروپایی هم پیشنهاد داشتم، ولی حتی به آن‌ها فکر هم نکردم چون در اروپا فقط می‌خواستم برای بارسلونا بازی کنم. از مسئولیت‌پذیری و اشتیاق من کم نشده است، ولی می‌خواهم آرامش بیشتری داشته باشم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مانع بزرگ برای بازگشت مسی به بارسا، قانون محدودیت دستمزدها در لالیگا بود. او در سال ۲۰۲۱ به همین دلیل از این تیم جدا شد و به پاری‌سن‌ژرمن پیوست. مسی درباره به بن‌بست رسیدن انتقالش به بارسا گفت: «از ته دل می‌خواستم به بارسا بروم و برای آن خیلی هیجان‌زده بودم، ولی با آنچه هنگام جدایی تجربه کرده بودم، نمی‌خواستم دوباره در آن شرایط قرار بگیرم. شنیدم که آن‌ها باید بازیکنانی را بفروشند یا از دستمزد بازیکنان کم کنند و نمی‌خواستم که با چنین شرایطی بازگردم.»

مسی گفت که با دوستش ژاوی، سرمربی بارسا، درباره بازگشت خودش صحبت کرده، ولی با خوان لاپورتا، رئیس باشگاه، یکی دو بار بیشتر حرف نزده است: «با ژاوی هیجان‌زده بودیم و درباره اینکه آیا واقعا می‌خواهد که من بازگردم و چقدر برای خودش و تیم خوب خواهد بود صحبت کردیم، ولی با باشگاه هیچ صحبتی درباره قرارداد نشد. یک پیشنهاد مطرح شد، ولی هیچ چیز روی کاغذ نیامد، چون نمی‌دانستیم که این انتقال عملی است یا نه.»

مسی ادامه داد: «درباره پول هیچ صحبتی نشد. اگر من دغدغه پول داشتم به عربستان سعودی یا جای دیگری می‌رفتم.»

ستاره آرژانتینی همچنین گفته است که افرادی درون باشگاه دوست نداشتند که من بازگردم و در مقابل، بارسلونا هم در بیانیه‌اش او را از کنایه بی‌نصیب نگذاشته است: «رئیس لاپورتا تصمیم مسی برای رقابت در یک لیگ با انتظارات پایین‌تر و توجه و فشار کمتر از چیزی که در سال‌های گذشته با آن روبرو بوده را درک می‌کند و به آن احترام می‌گذارد.»

مسی در مصاحبه‌اش به دوران دو ساله حضورش در پاری‌سن‌ژرمن هم اشاره کرد و گفت که در پایتخت پاریس خوشحال نبوده و این روی زندگی خانوادگی‌اش هم تاثیر گذاشته است. مسی نتوانست به پاری‌سن‌ژرمن برای موفقیت در لیگ قهرمانان کمک کند و هواداران این تیم به‌تدریج علاقه به او را از دست دادند.

بیشتر از فوتبال