مسی، آماده رقص آخر

فوق‌ستاره آرژانتین تیمش را در قطر به یک قدمی قهرمانی جهان رساند

این پنجمین و به گفته خودش آخرین جام جهانی مسی است-Antonin THUILLIER / AFP

لیونل مسی بعد از ۹۰ دقیقه درخشان با آرژانتین مقابل کرواسی همراه بازیکنان به سمت تماشاگران رفت تا در جشن صعود به فینال شرکت کند. خنده‌های از ته دلش نشان می‌داد که او این بار هدف بزرگش، قهرمانی جهان را کاملا در دسترس می‌بیند. این تنها عنوان مهمی است مسی نتوانسته به آن برسد و با هدف بالا بردن این جام طلایی به قطر رفته است.
این پنجمین و به گفته خودش آخرین جام جهانی مسی است، ولی هرگز اینقدر به قهرمانی نزدیک نبوده. آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ با تیمی که پرستاره‌تر بود به فینال رسید، ولی با یک گل مغلوب آلمان شد. مسی اما بر این باور است که این هماهنگ‌ترین آرژانتینی است که در آن بازی کرده است. اسکالونی توانست به ترکیبی برسد که سال گذشته قهرمان کوپا آمه‌ریکا شد و امسال هم در قطر به فینال جام جهانی رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


آرژانتین در این تورنمنت شروع خوبی نداشت و بعد از شکست غیرمنتظره مقابل عربستان همه بازی‌ها برای این تیم حکم فینال را داشت. مسی که در بازی با مرحله گروهی با مکزیک و دو بازی مرحله حذفی مقابل استرالیا و هلند برای تیمش گره‌گشا بود، مقابل کرواسی در نیمه‌نهایی هم این درخشش را تکرار کرد. هرچند دو گل از سه گل آرژانتین به نام آلوارز ثبت شد، ولی باز هم این مسی بود که با پاس‌ها و دریبل‌هایش چشم هواداران را خیره کرد و گواردیول، یکی از بهترین مدافعان تورنمنت در مهارش عاجز بود.
در مقایسه دو ستاره بزرگ فوتبال آرژانتین، هواداران مارادونا به قهرمانی جام جهانی ۱۹۸۶ اشاره می‌کنند که تیم روی شانه‌های او تا قله پیش رفت و مسی هم در قطر توانسته یک تنه تیمش را به فینال برسد. او حالا فقط یک قدم تا تکرار موفقیت تاریخی مارادونا فاصله دارد.
مسی بعد از بازی سه‌شنبه شب گفت: «خیلی خوشحالم که در آخرین جام جهانی‌ام به فینال رسیدم و آخرین بازی‌ام یکشنبه در فینال خواهد بود. تمام لحظاتی که در این جام جهانی داشتم شورانگیز بوده و خوشحالم که مردم آرژانتین بابت بازی‌های ما لذت می‌برند.»
مسی ۳۵ ساله احتمال حضورش در جام جهانی بعدی را پایین دانست و گفت: «سال‌های زیادی تا جام جهانی بعدی باقی مانده. فکر نمی‌کنم بتوانم در دوره بعدی بازی کنم. خوشحالم که این تورنمنت را در اوج تمام می‌کنیم.»
او درباره فینال یکشنبه گفت: «ما با تمام وجود تلاش خواهیم کرد، درست مثل بازی‌های قبل تا این بار بتوانیم قهرمان شویم. ماجراهای تیم ملی در سال‌های گذشته برایم لذتبخش بوده است. ما قهرمان کوپا آمه‌ریکا شدیم، با ۳۶ بازی بدون شکست به جام جهانی رسیدیم و پس از طی این مسیر باورنکردنی در فینال قرار داریم.»
البته کار آرژانتین در فینال چندان آسان نخواهد بود. گروهی معتقدند که آرژانتین با بازی مقابل عربستان، مکزیک، لهستان، استرالیا، هلند و کرواسی مسیر نسبتا آسانی را تا فینال داشته است.
گروهی دیگر هم معتقدند که فیفا علاقمند است که این جام جهانی به مسی برسد. روزنامه «اسپورتسکه نووستی» کرواسی بعد از بازی نیمه‌نهایی سوت‌های داور در این بازی را زیر سوال برد. گری نویل، یان رایت و روی کین هم سه کارشناس تلویزیونی انگلیسی معتقد بودند که اعلام پنالتی دقیقه ۳۴ به نفع آرژانتین اشتباه بوده است. کرواسی تا پیش از این پنالتی نمایش تقریبا برابری داشت، ولی گل اول آرژانتین جریان بازی را به نفع این تیم تغییر داد. این چهارمین پنالتی بود که از شروع جام به نفع آرژانتین اعلام شده است.

بیشتر از فوتبال