گابریلا هرست پس از سه سال خانه مد کلوئه را ترک می‌کند

اولین مجموعه او برای کلوئه مارس ۲۰۲۱ ارائه شد؛ آخرین مجموعه او کلکسیون بهار/تابستان ۲۰۲۴ خواهد بود

هرست با توجه به علاقه به مفهوم پایداری در مد، بهترین گزینه برای اداره کلوئه بود-Instagram/gabrielahearst

رفت‌وآمدها در دنیای مد ادامه دارد و طبق آخرین خبری که منتشر شده است، گابریلا هرست از خانه مد کلوئه خواهد رفت.

با پایان نسل غول‌های مد قرن بیستم، دورانی که یک طراح وفادار تنها با مرگ خانه مدش را ترک می‌کرد، هم به سر آمد و حالا طراحان و مدیران خلاق بعد از چند فصل، بین خانه‌ مدهای مختلف جابه‌جا می‌شوند، خود را در جوانی بازنشسته می‌کنند یا پی کسب‌وکار خودشان می‌روند.

گابریلا هرست پس از سه سال در دست داشتن سکان هدایت کلوئه، این خانه مد را ترک خواهد کرد. اولین مجموعه او برای کلوئه مارس ۲۰۲۱ ارائه شد و آخرین مجموعه او کلکسیون بهار/تابستان ۲۰۲۴ خواهد بود که پاییز ۲۰۲۳ در هفته مد پاریس ارائه می‌شود. بر اساس گزارش‌ها، هرست قصد دارد روی نشان تجاری همنام خود و سایر پروژه‌های در حال اجرای آن تمرکز کند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Chloé (@chloe)

در سال ۲۰۲۰، اندکی قبل از پیوستن هرست، کلوئه به یک مدل کسب‌وکار هدفمند با تمرکز بر پایداری اجتماعی و زیست‌ محیطی تغییر رویه داد. حدود یک سال بعد، در اکتبر ۲۰۲۱، نشان تجاری متعلق به ریچمونت به اولین خانه مد لوکس اروپایی تبدیل شد که گواهی بی کورپ (B Corp) را دریافت کرد. این نماد به معنای استانداردهای بالا در پاسخگویی و شفافیت در مورد شرایط کار و مزایای کارکنان، فعالیت‌های خیریه و پایداری در زنجیره تامین و مواد اولیه است.

هرست با توجه به علاقه‌اش به مفهوم پایداری در مد، بهترین گزینه برای هدایت کلوئه بود. کیف‌های گابریلا هرست تنها به‌صورت محدود تولید می‌شوند و او در سال ۲۰۱۸، اولین نمایش مد بدون کربن را در هفته مد نیویورک برگزار کرد که ۲۵ درصد مجموعه‌هایش از مواد بازیافتی ساخته‌ شده بود. او در وب‌سایت گابریلا هرست می‌نویسد: من همیشه به مشتریانم می‌گویم: «زیاد خرید نکنید.»


هدف هرست از پیوستن به کلوئه اجرایی کردن ارزش‌ها و پیشرفت‌هایش در مقیاسی بزرگ‌تر بود. از جمله رواج پارچه جین ارگانیک، پلی‌استر و ویسکوز بازیافت‌شده و استفاده دوباره از کیف‌های قدیمی.

او به طراحی کفش‌های کتانی محبوب دوخت ناما با اثر زیست‌ محیطی اندک و معرفی پارچه‌های بازیافتی و دوباره استفاده‌شده در هر مجموعه ادامه داد.

در فوریه گذشته، هرست و ریکاردو بلینی، مدیرعامل کلوئه، گزارش دادند که درآمد آن‌ها ۶۰ درصد افزایش یافته است.

برای هرست هنوز جانشینی در نظر گرفته نشده است، اما با توجه به شباهت عملکرد هرست با دوره کوتاهی که استلا مک‌کارتنی از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ در کلوئه بود، شاید یک طراح جوان و دوستدار محیط‌ زیست جای او را بگیرد؛ مخصوصا بعد از استقبال بی‌سابقه از حراج سال گذشته قطعات آرشیوی کلوئه از دوران مک‌کارتنی در نیویورک.

بدون شک پایداری در خط مقدم اهداف این خانه مد باقی خواهد ماند، باید دید که آیا مدیر خلاق جدید کلوئه می‌تواند پا جای پای مدیران موفق قبلی بگذارد.

بیشتر از مُد و زیبایی