فلفل‌خورها کم‌تر دچار حملات قلبی مرگبار می‌شوند

خوردن چهار بار میوه تند در هفته ۴۰ درصد احتمال مرگ ناشی از حمله قلبی را کاهش می‌دهد

دانشمندان می‌گویند مصرف فلفل به عنوان بخشی از کلیت سبک زندگی و الگوی تغذیه اهمیت دارد - عکس آرشیوی‌ست

دانشمندان می‌گویند خوردن فلفل‌های تند با ابتلای کم‌تر به حملات قلبی مرگ‌بار پیوند دارد.

طبق یافته‌های دانشمندان، کسانی که بیش از چهار بار در هفته میوه‌های تند می‌خورند، ۴۰ درصد کمتر دچار مرگ ناشی از حمله قلبی می‌شوند.

خطر مرگ بر اثر تمام علل ممکنه نیز در این افراد، در قیاس با آن‌هایی که غذای تند نمی‌خورند، ۲۳ درصد کم‌تر است.

در این تحقیق - که در مجله دانشکده قلب‌شناسی آمریکا منتشر شده، ۲۲۸۱۱ شهروند منطقه مولیزه در ایتالیا را مورد بررسی قرار داده‌اند و به مدت حدود هشت سال وضعیت آن‌ها را دنبال کرده‌اند.

ماریالورا بوناچیو، متخصص همه‌گیری بیماری‌های در موسسه عصب‌شناسی مدیترانه، واقع در شهر پوتزیلی ایتالیا می‌گوید: «نکته جالب این است که محفوظ ماندن در برابر خطر مرگ، به خاطر خوردن فلفل، جدا از نوع برنامه غذایی‌ای ست مردم از آن پیروی می‌کنند. به عبارت دیگر خوردن فلفل تند هم بر آن‌هایی که غذای مدیترانه‌ای سالم می‌خورند اثر مثبت دارد، هم برای آن‌ها که غذای‌شان کمتر سالم است.»

به گفته دوان ملور، متخصص تغذیه و مدرس ارشد مدرسه پزشکی استون، یافته‌های این بررسی جالب هستند اما نشان‌گر وجود پیوند سببی نیستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر ملور می‌گوید طبق این بررسی، مصرف فلفل برای آن‌هایی که از برنامه غذایی سنتی مدیترانه‌ای استفاده می‌کنند، در قیاس با آن‌هایی که از این نوع رژیم غذایی استفاده نمی‌کنند، اثرات مثبت کمتری دارد: «بنابراین می‌توان گفت.»

او می‌افزاید: «داده‌ها نشان‌گر آن است که احتمالاً آن‌هایی که غذای تند مصرف می‌کنند، غذاهای گیاهی و فلفل هم بیشتر مصرف می‌کنند و احتمالاً از مواد خوراکی تازه مثل سبزیجات هم بیشتر استفاده می‌کنند. یعنی درست است که فلفل غذا و خوردنی‌های ما را خوشمزه‌تر می‌کند ولی احتمالاً اثر مستقیم کمی دارد، و احتمال آن بیشتر است که لذت خوردن سایر غذاهای سالم را افزایش دهد.»

لیچا لاکوویله‌لو، استاد بهداشت و سلامت عمومی در دانشگاه دل‌اینسوبریا، واقع در شهر وارزه می‌گوید: «همان طور که بررسی‌های قبلی در ایالات متحده و چین نشان داده است، اکنون می‌دانیم انواع گیاهان گونه فلفل - با آن که به طرق گوناگونی در سراسر جهان مصرف می‌شوند، می‌توانند حافظ سلامت ما باشند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی