ترامپ دسنتیس را به جعل نامش متهم می‌کند

«او از مردم می‌خواهد به جای داسنتیس به او دیسنتیس بگویند»

دونالد ترامپ روز چهارشنبه مدعی شد که دسنتیس به دنبال «تغییر نامش» است ـ AFP

با شروع مبارزات انتخاباتی ران دسنتیس، فرماندار فلوریدا در آیووا، به‌دنبال اعلام خبر پر از اشکالش در توییتر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق، حمله‌هایش به رقیبش را تشدید کرد.

چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهوری [آمریکا] روز چهارشنبه مدعی شد که دسنتیس به دنبال «تغییر نامش» است.

ترامپ در تروث سوشال، پلتفرم رسانه اجتماعی خود نوشت: «شنیده‌اید که دسنکتیمونیوس [جانماز آب‌کش] می‌خواهد اسمش را دوباره عوض کند؟»

«از مردم می‌خواهد به جای داسانتیس به او دیسنتیس بگویند. در واقع من «دا» را بیشتر دوست دارم، قشنگ‌تر است، بنابراین خوشحالم که دارد عوضش می‌کند.»

«وقتی مردم، از جمله خبرنگاران، اسمش را درست تلفظ نمی‌کنند خیلی ناراحت می‌شود. بنابراین، نباید با دسنکتیمونیوس مشکلی داشته باشد؟»

فرماندار فلوریدا نامش را هم دیسنتس و هم داسنتس تلفظ می‌کند اما گفته می‌شود که درمورد دومی به نتیجه رسیده است.

ترامپ در پست بعدی‌اش نوشت: «تداخل در انتخابات!»

این رئیس‌جمهوری یک‌دوره‌ای با بازنشر بیانیه‌ای از مایک کی، نماینده جمهوری‌خواهی که دسنتیس را -که با حمایت ترامپ در سال ۲۰۱۸ فرماندار شد - به «ناسپاسی» متهم کرد، به انتقاد تند خود از دسنتیس ادامه داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این بیانیه آمده است: «زمانی ران دسنتیس برای حمایت رئیس‌جمهوری ترامپ به او التماس می‌کرد. رئیس‌جمهوری ما از او حمایت کرد و در موقعیتی قرارش داد تا در رقابت فرمانداری فلوریدا پیروز شود...»   

ترامپ تاکید کرد.

سپس پستی را با پیوندی به مقاله‌ای به اشتراک گذاشت که دسنتیس را «ترامپ جعلی» خوانده بود. و در پستی دیگر پیوند مقاله‌ای را منتشر کرد که حمایت ترامپ را «بی‌جایگزین» خوانده بود.

پست سوم با یک پیوند ادعا کرد که «ترامپ نشان داد قادر است آمریکا را رهبری کند و محافظ آیندگان باشد».

در همین حال، دسنتیس در سخنرانی نخستین روز کامل کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری خود در آیووا انتقادهای کلامی‌اش از رئیس‌جمهوری سابق را تشدید کرد.

این فرماندار ترامپ را متهم کرد که اصول «آمریکا در اولویت است» درمورد مهاجرت را کنار گذاشته، مدافع قرنطینه‌های مربوط به همه‌گیری ویروس کورونا است و به طور کل به «جناح چپ» رفته است.

دسنتیس به انتقاد مکرر رئیس‌جمهوری سابق از فرمانداری او در فلوریدا نیز خندید، به‌ویژه درمورد واکنش این ایالت در برابر کووید-۱۹. دسنتیس گفت:«عجب! کل خانواده‌اش در زمان فرمانداری من به فلوریدا نقل مکان کردند.»

دسنتیس پیش‌تر به دیلی وایر، وب‌سایت خبری محافظه‌کار، گفته بود: «این آدم آدم سال ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ نیست.»

© The Independent

بیشتر از جهان