نظرسنجی حزب جمهوری‌خواه: ترامپ همچنان پیشتاز است

فرماندار فلوریدا کارزار مبارزاتی خود را با سفر به سه ایالت چرخشی حوزه انتخاباتی کلیدی جمهوری‌خواه آغاز کرد

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با تفاوتی چشمگیر نسبت به فرماندار فلوریدا، با ۴۳ درصد آرا به رتبه اول دست یافت - AFP

در نخستین نظرسنجی مقدماتی حزب جمهوری‌خواه برای سال ۲۰۲۴ که از زمان ورود رسمی ران دسنتیس به رقابت انتخاباتی انجام شد، دونالد ترامپ همچنان نسبت به سایر نامزدها برتری دارد.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با تفاوتی چشمگیر نسبت به فرماندار فلوریدا، با ۴۳ درصد آرا به رتبه اول دست یافت و دسنتیس با ۱۸ درصد آرا، در رتبه دوم قرار دارد.

شرکت نشنال ریسرچ این نظرسنجی را به سفارش [وب‌سایت] آمریکن گریتنس از ۵۰۰ نفر رای‌دهنده احتمالی انتخابات مقدماتی ایالت جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی انجام داد.

این نتایج ۲۶ مه منتشر شد و تیم اسکات، سناتور کارولینای جنوبی، با ۱۲ درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفت. نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی، با ۱۰ درصد آرا رتبه چهارم را به دست آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سناتور اسکات نیز مانند دسنتیس هفته گذشته در تاریخ ۲۲ مه نامزدی خود را اعلام کرد. فرماندار فلوریدا در تاریخ ۲۴ مه طی یک اسپیس توییتری با حضور ایلان ماسک، که دچار مشکل فنی شد و بسیار موردتمسخر قرار گرفت، نامزدی خود برای کاخ سفید را رسما اعلام کرد.  

ترامپ در تروث سوشال نوشت: «وای! راه‌اندازی [کارزار] توییتر دسنتیس فاجعه است! کل مبارزه انتخاباتی‌اش فاجعه خواهد بود!»  

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا ماه‌ها است که دسنتیس را هدف قرار داده و در مورد مسائل متعدد از جمله نحوه رسیدگی به همه‌گیری کوویدــ۱۹ در ایالتش به او حمله می‌کند و مصرانه می‌گوید که دسنتیس بدون حمایت او فرماندار نمی‌شد.

دسنتیس از زمان راه‌اندا‌زی کارزار انتخاباتی‌ خود با حضورهایش رسانه‌های جناح راست را غافلگیر کرد و اکنون با توقف برنامه‌ریزی‌شده طی این هفته در ۱۲ شهر سه ایالت رای‌گیری زودهنگام‌ــ آیووا، نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی‌ــ در مسیر مباررزات انتخاباتی قرار گرفته است.

در نظرسنجی امریکن گریتنس، چهار نامزد دیگر حزب جمهوری‌خواه نتوانستند تاثیر زیادی به جا بگذارند و ایسا هاچینسن، مایک پنس، ویوک راماسوامی و کریس سنونو هرکدام یک درصد آرا را به دست آوردند.

در مورد محبوبیت نیز ترامپ با ۷۲ درصد از دسنتیس با ۶۶ درصد تنها شش امتیاز پیش است.

اما تعداد کمی از افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند، ترامپ را نسبت به فرماندار فلوریدا نامحبوب‌ ارزیابی کردند؛ به ترتیب ۲۵ درصد به ۲۴ درصد.

© The Independent

بیشتر از جهان